תהליכי קידום אורגני עשויים להיות שונים בין סוגי אתרים, למשל קידום חנות מקוונת, יהיה שונה מקידום של בלוג. באותה מידה, גם קידום אתרי חדשות יהיה שונה מקידום של אתר רגיל. נכון, כלי הקידום הם זהים והפרמטרים לקידום אתר גם – אבל יש הבדלים משמעותיים בתהליך, ועל כך נדון במאמר שלפניכם.

למה אתרי חדשות שונים?

ראשית חשוב להבין את ההבדל בין אתרי חדשות לבין אתרים רגילים. אם נקח לדוגמה את אתר החדשות כיפה, או אתרים כמו אייס או תפוז – נראה שתדירות הפרסום באתרים הללו היא גבוהה יותר מאתר רגיל. אם אתר קלאסי מתעדכן כמה פעמים בחודש, אתר חדשות מתעדכן כמה פעמים ביום, וכמות התכנים שלו גדולה הרבה יותר מאתרים אחרים. אופי האתר שונה, ועל כן תהליך הקידום שלו יהיה שונה גם כן.

התוכן הוא המלך?

מלבד הכמות, גם התוכן עצמו הוא שונה. לרוב, הוא עוסק בסיפורים אקטואליים ונושאים שנמצאים על סדר היום. חשוב להיות קשובים למה שקורה, ולמצוא אייטמים טובים (גם אם אינם חדשותיים). מלבד זאת, מי שמכיר את עולם התקשורת מקרוב, יודע שכותרת טובה היא כותרת מדויקת ואינפורמטיבית, כזו שמסבירה לקרוא בדיוק מה הוא ימצא בכתבה, ואף מסכמת את הכתבה עבורו. כמו כן, חשוב לשלב את מילות המפתח בכותרת עצמה ובמרבית המקרים גם בטייטל של העמוד. אתרי חדשות חייבים לספק את מלוא המידע על אודות הנושא, כך שאם ניתן לשלב סוגי תוכן נוספים בתוך הכתבה – זה יהיה נהדר. מה הכוונה? אינפוגרפיקה, קטעי וידאו, תמונות עדכניות וכו'.

טיפים לקידום אתרי חדשות-

ביטויים ומה שביניהם

ידוע שקידום טוב מתחיל עם מחקר מילות מפתח, ובאתרים בעלי נישה ספציפית, קל מאוד לזהות את הביטויים שעליהם נרצה שהאתר יתברג. אבל מה קורה בקידום של אתר חדשותי? ובכן, במקרה כזה, קשת הביטויים גדולה הרבה יותר, זאת בשל העובדה שאתר חדשות עוסק במגוון רחב של תכנים ונושאים. הביטויים שעשויים להביא תנועה לאתר חדשות יכולים להשתנות מחודש לחודש, כך שאסטרטגיית הקידום ובניית הקישורים החיצוניים איננה קבועה.

קישורים פנימיים

בניית קישורים פנימיים היא חיונית לא רק לאתרי חדשות, אלא לקידום באופן כללי. עם זאת, באתרי חדשות יש פוטנציאל גבוה יותר לבניית קישורים פנימיים, זאת בשל כמות התוכן הגדולה. יתרה מזאת, סביר להניח שתעלה כתבת פולו-אפ על נושא שכבר נכתב עליו בעבר, וזו בהחלט הזדמנות טובה לקשר בין המאמרים, לא רק לצרכי SEO, אלא גם לטובת חוויית המשתמש. פה נעצור לציין שבניית הקישורים הפנימיים צריכה להיעשות באופן מושכל, תוך בחירה נכונה של אנקורים ופיזור הקישורים בחוכמה בתוך התוכן.

תגיות לנושאים פופולאריים

אחד האלמנטים הנפוצים ביותר באתרי חדשות הוא החלוקה לתגיות, כך שאם הגולש לוחץ על תגית מסוימת, הוא יכול לראות את כל הכתבות בנושא. תחילה, אם אתם מקדמים אתר חדשות וותיק, כדאי לוודא שאין תגיות כפולות באתר. נוסף על כך, בחירת התגיות צריכה להיות מושכלת, וכזו שבאמת תאפשר לעמוד להתברג בנושא, למשל שם של אדם, טרנד מסוים או אפילו מקום.

לסיום נציין שיש לא מעט כלים למקדמי אתרים, כאלה שמסייעים בתהליך הקידום, כשחלקם חינמיים וחלקם בתשלום. חשוב להבין אילו כלים יסייעו לכם לקדם את אתר החדשות על הצד הטוב ביותר. למשל, בשל כמות התכנים הגדולה שיש באתרי החדשות, חשוב לבדוק את זמני טעינת האתר, ועוד יותר חשוב להטמיע AMP על מנת לשפר את זמני הטעינה. לצד כל אלה, יש להשקיע במחקר המילים, ולבצע אופטימיזציה למאמרים שעולים באתר. אין ספק שיש לא מעט עבודת קידום באתרי חדשות, וזה בהחלט תחום מאתגר, שונה ומרתק.

בהצלחה.