קידום אורגני או ממומן? כך תבחרו

נתחיל מהסוף: קידום אורגני כולכם צריכים; קידום ממומן זה כבר תלוי. יופי? יאללה ביי.

טוב, בכל זאת, בואו נבין רגע מהם ההבדלים העקרוניים ביניהם בכדי שתדעו לנהל נכון יותר את ההשקעה שלכם בכל אחד מהם.

הרעיון של גוגל הוא פשוט מאד: לארגן מידע ולהפוך אותו לנגיש ושימושי (זה ממש הMISSION STATEMENT שלהם). הדרך העיקרית בה גוגל מציג מידע (ועל זה נדבר כאן במאמר) היא בתוצאות החיפוש. התוצאות הן בעצם רשימה של אתרים (בעצם דפים מתוך אתרים) לפי סדר שגוגל מוצא לנכון להציג. אנחנו כגולשים התרגלנו לסמוך על התוצאות האלו כמייצגות היררכיה של איכות – הראשונות הן הטובות ביותר וכן הלאה. מי שמופיע בדף הראשון בגוגל, זוכה לתנועה לאתר (TRAFFIC) ותנועה לאתר שווה כסף (אם זה לא קורה, כדאי לראות מה לא עובד ולתקן).  הופעה בדף הראשון של גוגל מצריכה אם כן אתר חזק שיצליח להתברג למקומות הראשונים בחיפושים רלוונטיים. לפעולה של להגיע לשם אנחנו קוראים 'קידום אורגני'.

קידום אורגני או ממומן

יש עוד דרך להגיע לדף הראשון בגוגל. אנחנו יכולים פשוט לשלם ו'לעקוף את התור'. כמה לשלם? יותר ממה שהמתחרה שלך משלם, עוד נגיע לזה. לדרך הזו אנחנו קוראים קידום ממומן. אין שום בעיה עם קידום ממומן, הוא יכול להתאים להרבה מקרים אבל צריך להכיר אותו ולהבין את היתרונות.

מה שצריך לזכור בקידום ממומן הוא שגם כאן גוגל יציבו מודעות רלוונטיות לפני כאלו שאינן. כסף לא 'קונה הכל' כאן. עדין נצטרך לייצר תוכן שרלוונטי לחיפוש ושהוא איכותי מספיק בשביל שאנשים יקליקו עליו. אם הוא לא, אז אנשים לא יקליקו ואז גוגל מאבדת הכנסות שזה דבר איום ונורא (-;

קידום ממומן לעומת קידום אורגני על פני מספר פרמטרים

זמינות

אם אתם צריכים להעלות במיידי קמפיין לאויר אז אין ספק שקידום ממומן היא הדרך הטובה יותר. פשוט מכינים מודעה, מגדירים מגבלות PPC (תשלום ללחיצה) והופ, המודעה באוויר ואתם יכולים לראות הכנסות מיידיות.

לקידום אורגני לוקח זמן רב להגיב לפעולות והוא לא מתאים לקמפיינים קצרי מועד מהרגע להרגע.

עלויות

בקידום ממומן העלויות הן פר הקלקה. תחום המחירים רחב ביותר: מכמה שקלים בודדים ועד עשרות שקלים ויותר. לעיתים מחיר ההקלקה משאיר מקום מאד מצומצם לרווח. זה קורה בעיקר במוצרים עם מחיר קבוע בנפחים גדולים. מי שמצליח לבנות נכון מודעה בתמחור נכון וטירגוט נכון של מילות חיפוש – מרוויח. קידום ממומן חייב להיעשות במעקב צמוד אחרי הביצועים. כל הקלקה עולה לנו כסף וצריך לראות שהיא מביאה תוצאות.

עניין נוסף בקידום ממומן הוא שאנחנו מגדירים בדיוק את ההוצאה, אנחנו יודעים בדיוק מה נקבל וגם מה לא נקבל. מה שלא נקבל הוא אפקט מצטבר לאורך זמן. זאת אומרת שברגע שהפסקנו את התשלום, המודעה ירדה.

קידום אורגני לעומת זאת מהווה מעין הוצאה שוטפת למקדם ב'ריטיינר' אבל התוצאות שהוא נותן ישארו איתנו וישרתו אותנו לזמן רב. הקידום האורגני בונה לנו עם הזמן נכס אינטרנטי. 'נכס' בהגדרה הוא כל מה שמזרים אלינו הכנסה. עלות הקידום האורגני צריכה אם כן להשקל באור הזה, של השקעה ארוכת טווח ולא הוצאה חד פעמית עם השפעה קצרה.

אמינות

הקידום הממומן יוצא קצת מסכן בסעיף הזה. הוא גם עולה כסף וגם נחשב לפחות אמין מבחינת הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים שלנו. הם כמובן מודעים (ברוב המקרים) לכך שהם נכנסים למודעה ולכן גם מתייחסים אליה אחרת מאשר היה זה דף שגוגל בחר להציג. זה ניכר בהתנהגות גולשים שלעיתים נכנסים ויוצאים ישר ממודעות או שמבצעים השוואת מחירים בין המודעות (תמיד יהיה מי שימכור בשקל פחות ממך) של מוצרים תחרותיים.

קידום אורגני לעומת זאת לוקח כאן את כל הקופה ולכן מאד משתלם להשקיע בו. הופעה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש מביאה תוצאות מצוינות. זה אמנם יהיה קשה ויקר להגיע לשם, אבל משתלם בטווח הרחוק.

קידום בגוגל

השוק, הנישה שלך

 

לסוג המוצר או השירות שאתה מציע יש השפעה על איזה כיוון לקחת. ישנם תחומים בהם מתקבלות תוצאות טובות יותר בקידום הממומן וישנם כאלו שפחות. אם אתה רואה שבתחום שלך יש הרבה מפרסמים בממומן, אז כנראה שיש להם מה להרוויח. טוב תעשה אם תנסה להכנס ולפרסם גם בהתחלה עם סכום מוגבל (לא מוגבל מידי כדי שתראה תוצאות כלשהן). חבל 'להשאיר כסף על השולחן' רק כי נראה לך על פניו שלא משתלם לפרסם.

תחומים רבים יכולים להתאים לפרסום ממומן: מאינסטלטורים ועד פלאיירים.

חשוב לזכור שלא קיים כמעט תחום שבו קידום אורגני איכותי לא יהיה הדבר הנכון לעשות.

תכלס

קידום אורגני מצריך ידע מקצועי וזמן. אם תרצה להגיע לתוצאות טובות, תצטרך להעסיק מקדם מקצועי שיקדם את האתר שלך.

לגבי קידום ממומן, אם חשבת שאכתוב שכל אחד יכול לבצע אותו בקלות, אז ממש לא. למרות מה שנראה כמערכת פשוטה להפעלה, פרסום מודעות אפקטיביות, טירגוט נכון של מילות חיפוש ומעקב אחרי הקמפיינים מצריך זמן רב ונסיון. כל אחד יכול להעלות מודעות לאוויר, זה מצריך השקעה וידע על מנת לעשות את זה נכון. שוב, גוגל רוצים שגם המודעות שלהן יהיו רלוונטיות, וגם בהן ישנה תחרות על מי ומה יתפרסם. הקמפיין הממומן מושך לפעמים מתחרים שמקליקים על המודעה שלך בכוונה כדי לגרום להוצאה. יש בהחלט מורכבויות שצריך להכיר. זה לא שאתה פשוט משלם בצד אחד ומקבל טלפונים לעסק מהצד השני, רחוק מכך. בשביל קמפיין ממומן בגוגל, טוב תעשה אם תיקח איש מקצוע שינהל אותו. בדר"כ התשלום הוא אחוז מהקמפיין. זה עדיף על סתם לבזבז כסף לריק.

השארת תגובה