אין ספק, כי משבר הקורונה גרם למשבר נרחב בעולם העסקים. עסקים קטנים במיוחד, נפגעו ממנו משמעותית וחלקם אף קרסו. בשונה מכך, עבור סוגי עסקים מסוימים, המצב הציג דווקא הזדמנויות חדשות ואפשרות לצמיחה. הדבר התבטא בין השאר, במיקום משופר בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל. אלה כמה דוגמאות בולטות, לסוגי העסקים אשר נהנו מתופעה זו:
חברות משלוחים
מאחר שהבידוד מנע מרבים לצאת החוצה באופן רגיל, אזרחים החלו לחפש לכך פתרונות זמינים ונוחים. כתוצאה מכך, עלה הביקוש לשירותי חברת משלוחים בארץ. למרבה המזל, כבר יש לא מעט חברות בתחום זה והן בעלות פריסה רחבה, בכל הארץ.
מוכרי הציוד הדרוש
כפי שבימי מלחמת המפרץ היה לנו תחביב מיוחד של הצטיידות ביריעות ניילון ובסרטי בידוד, כך גם בימי הקורונה. מאחר שהנחיות הממשלה מכתיבות שימוש במסכות ובג'ל חיטוי אלכוהולי מיוחד, כל מי שמוכר פריטים אלה, הפך בבת אחת למבוקש מאוד.
שירותים וחנויות באינטרנט
רשת האינטרנט הפכה לתחליף החדש לביקור בקניון. זאת, מאחר שהכול כל כך נגיש דרכה ושניתן לשלם בקלות ובנוחות באמצעים כמו כרטיס אשראי או פייפאל. עסקים אשר זמינים בצורה כזו, נהנו מעליה בביקוש לשירותיהם. במקביל, מאחר שעסקים אשר עובדים כך לא צריכים לקבל את הלקוחות בחנות פיזית, הם גם יכולים לתפעל את כל מה שמאחורי הקלעים, היישר מהבית.
חנויות יצירה
אולי הילד שלכם הוא גאון קטן, שיושב לו בשקט כל היום ומעסיק את עצמו בקריאת כל כתבי ניטשה, בשפת המקור. אם ממש משעמם לו, הוא קורא שוב את אנציקלופדיה בריטניקה. אצל רוב המשפחות, זה לא בדיוק עובד ככה. במהלך מצבי סגר, היה צורך גדול מתמיד להעסיק את הילדים. כתוצאה מכך, גדל היקף החיפוש באינטרנט אחר מה שנקרא חנויות יצירה.
רפואה משלימה
מבלי להיכנס לויכוחים מיותרים, זו היא עובדה, שיש בציבור לא מעט חוסר אמון במערכת הבריאות. זאת, גם ובמיוחד סביב נושא הקורונה. לא מדובר רק בחובבי תיאוריות קונספירציה ודומיהם, אלא בישראלים ממוצעים שקוראים חדשות ומבינים שמשהו לא מסתדר בתמונה הזו. למשל, לאור פרשת בדיקות הקורונה במכון וייצמן – גוף שבוודאי לא ניתן לתאר כלא אמין או כ"הזוי" (מילה שמאוד באופנה משום מה). על רקע זה, אנשים רבים לא מסתפקים בהמלצות ההתחמקות מהידבקות (בידוד, מסכות וכדומה) או בהמתנה לחיסונים עתידיים. במקום זאת, התחזק בבת אחת העניין בדרכים לשיפור הגנת הגוף הטבעית, באמצעות מוצרים ושירותים שונים בנושא זה.
לסיכום
אופייני, שכל מצב משבר משנה את התמונה משמעותית וכך היה גם הפעם. כאשר דלת אחת נסגרת (למישהו), דלת אחרת נפתחת (עבור עסק אחר). המשמעות המעשית, היא שכדאי להיערך ככל הניתן למצבי משבר כאלה, עם תכניות לשעת חירום, רזרבות כספיות, ערוצי שיווק והכנסה אלטרנטיביים וכדומה. וכמובן, אם אתם מברי המזל שעבורם המשבר פתח הזדמנויות חדשות, לפעול בהתאם ביעילות.