השפעת אחסון אתרים על קידום אתרים

כל מי שמתעסק בשיווק באינטרנט מכיר את החשיבות הרבה שבקידום הנכסים האינטרנטיים השונים בין אם זה אתר מכירתי, אתר תדמית, בלוג או אפילו עמוד נחיתה. יש להניח שרובנו מכירים את העקרונות הבסיסיים בקידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל:

  • קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים ומטקסטים (אנקור) רלוונטיים.
  • תוכן איכותי שכולל הן מילות מפתח והן ערך לגולשים.
  • חוויית משתמש שכוללת התאמה למכשירים שונים, מהירות גלישה, היררכיה נכונה ועוד.

אבל גם לאחר שווידאנו לעבור על הרשימה לעיל ויצרנו אתר מושלם, יש עוד פרמטר שעלינו לטפל בו והוא האחסון של אותו אתר.  במאמר הזה נדבר על החשיבות של אחסון אתרים להצלחה של האתר בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש.

אחסון אתרים איכותי – מדוע זה כל כך חשוב?

אחסון אתרים הפך לשירות זול יחסית, עם מגוון חברות וספקים, החל מעסקים קטנים, ועד לענקיות כמו GO DADDY למשל. הקאץ' בשירות אחסון זול הוא שלעיתים הוא פשוט לא מתאים לאתר עסקי בו הקידום הוא מאד קריטי. אספנו לכם כאן מספר עצות ונקודות ששווה לבדוק כאשר אתם בוחרים את האחסון המתאים לאתר שלכם, ומצאנו אתר המרכז רשימה של חברות אחסון אתרים מומלצות, מה שעשוי להשפיע על הקידום ועל החוויה שלכם.

אמינות וזמינות השרת

אחד הקריטריונים הקריטיים הוא הזמינות של האתר שלכם לצפייה. נתון זה מקובל לציין כUP TIME של האתר. כל נתון שהוא פחות מ99% הוא בפירוש לא מקובל. גוגל מוציאים לעיתים הנחיות בנוגע לקידום אתרים וציינו במפורש את הUP TIME כגורם חשוב בדירוג. כאשר מדובר על אמינות השרת אנחנו כבר מתכוונים ליכולת שלו להשיב לכל הבקשות השונות ממחשבי הגולשים. על השרת שלכם להיות מסוגל לעבד את כל הנתונים ולהריץ את כל הקודים הדרושים גם בשעת עומס. אחרת, זה יחשב כמו DOWN TIME של השרת. שימו לב שאתרים גדולים או כאלו שכבר יש להם נפחי ביקור גדולים ידרשו שרת ייעודי. שווה להשקיע בכך מהסיבה הפשוטה שאם האתר שלכם גדול ונפוץ אתם כנראה גם השקעתם בו הרבה ומצפים לקבל הרבה בתמורה. חבל יהיה ליפול על איכות השרת באתר כזה.

נקודה נוספת שחשובה היא לכל מי שעושה גם קידום ממומן. שימו לב שגוגל יפגע בפרסום המודעה שלכם אם יהיו בעיות עם הזמינות והאיכות של האתר. אפילו אם אתם משלמים על המודעות, גוגל עדיין רוצה לשמור על רשימה של אתרים איכותיים אליהם הוא מפנה. אם אתם נתקלים במודעה שלכם שלא מתפרסמת כראוי, יכול מאד להיות שזו הסיבה.

אבטחה

אחד הגורמים שעליו גוגל שם דגש רב הוא כל הנושא של אבטחת אתרים. בדקו שניתן לקנות תעודות SSL בקלות. האתר שלכם אמור להיות HTTPS לפחות בחלקים בו הוא אוסף מידע ובטח כאשר נדרש אמצעי תשלום. אתרים רבים עוברים להיות כולם תחת פרוטוקול מאובטח ומומלץ מאד לעשות זאת.

 

מיקום

למיקום השרתים יש חשיבות גדולה בכל הנוגע למהירות ומכאן שגם לקידום האתר. ספקי אחסון רבים משתמשים בשרתים במקומות שונים בעולם בנוסף על ישראל. רצוי לעשות שימוש גם בשרתים וירטואליים, VPS שיזרזו את טעינת האתר במקומות מרוחקים. מהירות טעינה תשפיע בצורה טובה על שיעורי נטישה נמוכים ובכך תשדר לגוגל שהאתר ראוי להתברג במקומות גבוהים יחסית.

כתובות IP

יכול להיות שאתם מפעילים כמה אתרים. אולי אתם משתמשים ברשת של אתרים בנושא דומה כאשר אחד מהם הוא הראשי וכל היתר הם 'אתרי תמיכה' או 'אתרי תשתית' שלו. אם אתם נוהגים כך, אתם כמעט חייבים לדאוג שכל אתר כזה נמצא על שרת עם כתובת IP שונה. גוגל יכול לזהות לפי כתובות דומות שאתם מפעילי רשת אתרים ולהחשיב זאת כמניפולציה.

לסיכום

ראינו אם כן שאחסון אתרים הוא שירות שצריך לבחור בקפידה. לפני שניפרד, רצינו למנות בפניכם כמה חברות אחסון אתרים מומלצות שאנחנו מכירים באופן אישי ויודעים גם שהן ידידותיות לקידום אתרים מקצועי. אלו כמה מהן:

  • בוקס, BOX – החברה הוקמה ב2004 כך שהיא מאד וותיקה. הם מספקים תמיכה מעולה וכל החידושים לאחסון אתרים מתקדם.
  • יופרס UPRESS – חברה המתמחה באחסון מקצועי של אתרי וורדפרס.
  • חברת 'תזמון אפליקציות' – חברה לא ידועה לרבים שמתמחה בפתרונות אחסון מתקדמים ויכולה לבנות מוצר ייעודי תפור למידה.

בהצלחה!