מחירי קידום אתרים

אני יודע למה נכנסתם למאמר: בסוף יהיו מספרים, אני מבטיח. אתם מצדכם תעשו מאמץ ותקראו הכל בכדי שתבינו את נושא התמחור. סתם לזרוק מספרים באמת שלא יתן לנו כלום.

אז כפי שאתם בטח מתארים לעצמכם, תמחור של קידום אתרים הוא נושא מורכב. התמחור לא נעשה ב'הנפצה' של המקדם כפי שרבים אולי נוטים לחשוב. תמחור שירותים הוא תמיד יותר מורכב מתמחור מוצר וקידום אתרים הוא שירות אפילו יותר מורכב. עורך דין או אינסטלטור יכולים פשוט לנקוב בשכר שעתי וזה, זה המחיר. קידום הוא נושא קצת יותר מורכב. בואו נעבור ביחד על השיקולים בתמחור של קידום אתרים:

  1.  רמת המקדם: הכותרת די מסבירה את עצמה. מקדם טוב שיש לו נסיון בעבודה עם גופים רבים ומגוונים (חברות, עסקים קטנים, ארגונים) ידרוש יותר. זהו מקרה קלאסי של 'היקר הוא זול'. מקדם טוב יתמחר את עצמו ביותר כסף אבל גם יביא תוצאות טובות ויותר מכך – לא יגרום נזק. כן, מקדם לא מקצועי מספיק יכול אפילו לגרום לירידה בדירוג של דפים. רוב המקדמים שעובדים בשוטף כנראה יודעים מה שהם עושים. יחד עם זאת הייתי נזהר מאד מלתת את פרוייקט הקידום שלי למישהו ללא נסיון שרוצה לקבל עבודות 'בשביל הנסיון'.
  2. התחרותיות של התחום המקודם: אתה אינסטלטור, עו"ד או בעל בית דפוס בתל-אביב? תנחומי, הקידום של האתר שלך יהיה מאד קשה. אני לא כותב את זה בכדי לרפות את ידיך, להיפך, אתה חייב לקדם. אני פשוט רוצה להבהיר לך מדוע אתה קיבלת הצעת מחיר X וחבר שלך שיש לו סטודיו לכלי נגינה איריים או מפעל לזיקוק שמן גרעיני דלעת קיבל הצעה שהיא 1/3X. תחומים תחרותיים יגזלו הרבה יותר משאבים בכדי להגיע לתוצאות. מהם אותם משאבים? הנה:
  3. הוצאות: קידום אתרים זו פעולה מורכבת, זה לא שהמקדם יושב כמה זמן על המחשב ומוציא ממנו 'קידום'. המקדם שלך מפעיל אנשי מקצוע רבים ביניהם אנשי תוכן, גרפיקאים, בוני אתרים וכו'. קידום האתר שלך תופס נפח בראש של המקדם והוא מחוייב לעקוב אחרי ההתקדמות וכל האופרציה של אנשי המקצוע השונים. גם אותם פרילאנסרים דורשים תשלום גבוה ככל שהם מקצועיים יותר וגם כאן לא שווה לחסוך. אל תקרא את זה לא נכון, אני לא בוכה ומצליח להתפרנס יפה, אבל במחיר הקידום יש עוד הרבה אנשים שמקבלים את החלק שלהם.
  4. הלקוח: לסוג הלקוח יש גם כן השפעה על המחיר. אני אהיה גלוי לגמרי, אני לפעמים מתגמש לקראת לקוחות איתם יש לי כימיה טובה. אלו לקוחות שמבינים שנדרשת סבלנות וישארו איתי לתקופה ארוכה. לקוחות נוספים שאולי יקבלו הנחה הם חברות גדולות ומוכרות שיתרמו לתיק העבודות של המקדם. אני אישית כבר עברתי את השלב הזה, עבדתי כבר בשביל החברות הגדולות והמוכרות במשק. מי שרוצה את שירותי המעולים, יתכבד וישלם מחיר מלא.

קידום בגוגל מחיר

בכל זאת כמה סכומים

רציתם מחירים, קיבלתם. אנא קחו בחשבון שזו הערכה בלבד:

800-1200 ש"ח זהו ממש מחיר מינימום לקידום של עסק בתחום מאוד לא תחרותי. בסכום הזה אין ממש יכולת ליצור הרבה תכנים שדרושים לקידום תחומים מעט יותר תחרותיים. ניתן בהחלט להגיע לתוצאות יפות אם עובדים יעיל ומתמקדים על ביטויים נכונים.

1500-2500 ש"ח זהו בערך הסכום ההתחלתי לכל עסק שמבקש קידום. ניתן להגיע לתוצאות טובות על ביטויים ברמת תחרותיות בינונית או מעט ביטויים תחרותיים. לעסקי שלא עבדו עם מקדם בעבר קשה לפעמים להוציא סכומים גדולים יותר ואנחנו מתחילים עם תקציב כזה. ברגע שהתוצאות מגיעות, התיאבון גדל ויחד איתו גם התקציב.

3500 ש"ח + אלו הסכומים שלקוחות יותר רציניים משלמים. חברות בינוניות מתחילות בסכומים האלו. ישנם לקוחות רבים שכאמור מגיעים לסכומים האלו כי הם קיבלו תמורה יפה בסכומים נמוכים יותר ורוצים עכשיו להוסיף ביטויים, להתרחב לנישות חדשות או אפילו לאיזורי שירות חדשים מבחינתם.

סיכום

אני רוצה לומר כמה מילים על כל הנושא הזה של תמחור של קידום אתרים: תראו, מקדם טוב נותן את הנשמה שלו בעבודה. כפי שכבר ציינתי, כל לקוח כזה תופס מקום אצל המקדם מבחינת תשומת הלב שניתנת. קידום אתרים דורש המון ניסיון, מחשבה ואפילו יצירתיות רבה. עם ההשקעה באה גם הציפייה להשתכר יפה. אני כמקדם רוצה שישלמו לי את מה שאני מבקש, אני רוצה לתת את כל מה שאני יכול בשביל כל פרוייקט ואני רוצה שכל לקוח שלי יקרוס מרוב עבודה שהאתר מביא לו. קחו זאת בחשבון כאשר אתם מנסים 'להוריד' את המקדם שלכם במחיר או שאתם עומדים להתפשר על המקדם שנראה לכם 'בסדר' כי המחיר שלו בכמה מאות שקלים זול יותר.