התחרות בתחום הדיגיטל היא קשה מאד והחברות עושות הכול על מנת לכבוש את ליבם של המועסקים הקיימים, כמו את של המועמדים הפוטנציאליים. מה זה מיתוג מעסיק, למה חשוב להשקיע בזה ואיך ממתגים עסק בצורה כזו שתאפשר לכם לעמוד בתחרות הזו? כל התשובות לפניכם.

מה זה בכלל מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק הוא מושג המתייחס לסט רחב של פעולות שחברה מבצעת על מנת לתקשר את היתרונות שלה הן מבחינה פנים ארגונית והן מבחינה חוץ ארגונית. בסופו של דבר המטרה של מיתוג המעסיק היא לגרום למועסקים להרגיש שהם עובדים בחברה הכי טובה, בחברה שמפתחת אותם, מצמיחה אותם ודואגת שיהיו להם את התנאים הכי טובים עבורם. חשוב להכיר את הנושא לעומק ובהמשך המאמר נסביר איך ממתגים עסק בצורה נכונה.

מבחינה חוץ ארגונית, מטרת מיתוג המעסיק היא לגרום למועמדים לעבודה להרגיש שמדובר בחברה מעולה שכולם רוצים לעבוד בה. זה כמובן מגדיל את הסיכוי של החברה הזו לגייס מועמדים חדשים, לשמור על היציבות שלה ולהתחרות בחברות אחרות שגם הן רוצות למלא את התקנים החסרים שלהן.

 

 

למה חשוב להשקיע את כל האנרגיה במיתוג מעסיק?

התחרות בתחום דיגיטל היא גדולה מאד והחברות פשוט נאבקות על ליבם של המועסקים. אנחנו מדברים גם על מועסקים קיימים בחברה ועל מועמדים פוטנציאליים כמובן. בכל אופן, מכיוון שהתחרות היא קשה, אדם המועסק בחברה צריך לעמוד בפני מגוון רחב של פיתויים שנמצאים שם בחוץ בחברות אחרות שמציעות לו את השמיים ואת הירח. לדוגמא, מועסק שיקבל הצעה מחברה אחרת שגם תשמח לשלם לו יותר, הוא מועסק שיישאר אצלכם אם עמוק בלב הוא יאמין שזה המקום הנכון עבורו.

זו בדיוק הסיבה שבגינה חשוב מאד להשקיע במיתוג מעסיק, על מנת לשמר עת המועסקים הקיימים של החברה ולא לאבד כוח אדם חשוב ומשמעותי מאד. זה כמובן תהליך שחשוב להשקיע בו על מנת להתחרות על ליבם של מועסקים פוטנציאליים כפי שציינו.

איך ממתגים עסק בצורה נכונה?

מיתוג מעסיק זה עסק מורכב ולפני שאתם יוצאים לדרך עם זה אתם צריכים לדעת שמדובר בריצת מרתון לטווח ארוך, אין פה זבנג וגמרנו. אחת הדרכים היעילות ביותר למתג עסק מבחינה פנים ארגונית היא להשקיע ברווחתם של המועסקים. אנחנו מדברים בין השאר על ימי כיף, טיולים, ערבי חברה, כנסים ואירועים שונים שגם יסייעו למועסקים שלכם להתגבש יחדיו, אך גם יסייעו לכם לתת להם הרגשה שמדובר בחברה הכי טובה שכולם רוצים לעבוד בה.

דרך יעילה נוספת היא כמובן לתרום להתפתחות המקצועית של המועסקים שלכם. אנחנו מדברים בין השאר על להוציא מועסקים להשתלמויות וקורסים שמצד אחד יסייעו להם לפתח את המקצועיות, אך מצד שני יגרמו להם גם להבין שהם מועסקים בחברה שבאת רוצה בטובתם, כזו שבאמת משקיעה בהם.

מבחינה חוץ ארגונית חברה שמשקיעה במיתוג מעסיק צריכה לתקשר החוצה את כל מה שהיא עושה על מנת להיתפס כחברה מושלמת לעבוד בה. תקשרו החוצה באמצעות הרשתות החברתיות את ימי הכיף שלכם, את הכנסים וכל אירוע אחר שאתם יוזמים על מנת שמועמדים פוטנציאליים יזהו אתכם כחברה שפשוט טוב להיות מועסק בה.

לסיכום

אין ספק שמיתוג מעסיק הוא תהליך חשוב שכל חברה צריכה להשקיע בו, הן מבחינה פנים ארגונית וחוץ ארגונית. מיתוג מעסיק טוב יסייע לכם בתור חברה לעמוד בתחרות המטורפת שיש בתחום הדיגיטל ולא פחות חשוב מזה, לשמור על יציבות ארגונית ואף לתרום לצמיחה שלה.