קידום אתרים הוא תחום בעל מגוון רחב מאוד של היבטי משנה. כמו כן, הוא עוסק כמובן בנושאים טכניים מאוד. שילוב שני ההיבטים האלה, מתבטא בכך שמקדמי אתרים משתמשים בלא מעט כלי עזר. אם אתם מקדמי אתרים או לומדים את התחום, אלה דוגמאות בולטות לתוכנות מסוג זה, שאתם חייבים להכיר:

תשתית טובה

ראשית, נזכיר שמקדמי אתרים הם מקצוענים שעובדים בעיקר באינטרנט. בכדי לעבוד בצורה כזו היטב, באופן שוטף, חיונית תשתית טובה ואמינה. ספק איכותי כמו ITC יאפשר לכם לעבוד "בראש שקט".

 

כדאי מאוד לקרוא חוות דעת על ספק אינטרנט ITC כדי להחליט האם הוא מתאים לכם כספק האינטרנט שלכם.

מקדמי אתרים - אלו התוכנות שאתם חייבים על המחשב שלכם

כלים שונים של גוגל

לחברת גוגל מגוון כלים שימושיים למקדמי אתרים דוגמת Google analytics. כמובן, חברה זו מעניינת במיוחד, מאחר שמנוע החיפוש שלה נמצא בלב ליבו של תחום ה-SEO. מאחר שכלים אלה ידועים למדי, נתמקד כאן דווקא בכלים אחרים.

WebCEO

כלי למקצוענים, שמאפשר לנהל ביצוע משימות SEO עבור מאות אתרים. כלי זה מאפשר סריקת אתרים אונליין וריכוז המידע בצורה נוחה לבדיקה מהירה. הכלי מציע למעשה יכולות רבות מאוד. רק "על קצה המזלג" נציין למשל שהוא תומך בעברית וכולל יכולות לתיאום העבודה בין אנשי צוות SEO.

keywordtool.io

ניתוח והבנת ביטויי חיפוש, הוא אחד מהיבטי המשנה של עבודת הקידום. באופן טבעי, יש סביב פעילות זו לא מעט עזרים שימושיים. אחד מהם הוא keywordtool.io, אשר מסייע ספציפית בכל הנוגע לביטויי "הזנב הארוך". החיפוש ממוקד על פי מדינה ושפה שניתן לבחור, כולל ישראל והשפה העברית.

Redirect Path

יש כלים שונים, אשר מיועדים לסייע בנושא נקודתי אחד. לעתים הם עושים זאת יותר טוב מאופציות אחרות, כמו  יכולות כאלה בכלים רב שימושיים. דוגמה לכלי כזה הוא Redirect Path, אשר בודק Status codes של אתרים. מדובר בתוסף לדפדפן כרום.

brokenlinkcheck

עוד דוגמה לכלי נקודתי ושימושי: Broken Link Checker כשמו כן הוא – סורק אתרים לזיהוי ודיווח על קישורים פגומים. קישורים כאלה, פוגעים בדירוג האתר, במוניטין העסק ובפעילות העסקית. זאת, בהתאם לתהליכים שבהם הקישור היה אמור להיות מעורב (מה הלקוח הגולש היה אמור לקבל דרכו? ללמוד ממנו?). כך שמדובר בכלי עזר פשוט אך חשוב.

טאבולה ואאוטבריין

אלה הם שני כלי "המלצות תוכן" בולטים במיוחד, שכדאי למקדמי אתרים להכיר. אגב, Outbrain היא כיום בבעלות Taboola. מדובר על תהליך, שעשוי להראות כך: הגולש קורא כתבה באתר מסוים. הוא רואה למטה "המלצות תוכן" שמפנות לעוד מאמרים רלבנטיים – זו היא הפניה שעושות אאוטבריין או טאבולה, על בסיס ניתוח פעולות עבר של אותו גולש. משמע, הן מציגות לפניו סוג תוכן, שבו הוא כבר הביע עניין בעבר. כעת הוא נכנס למאמר המומלץ ושם מגיע למה שהלקוח שלכם רצה להשיג (כמו פרסומת כלשהי עבורו או קריאה לפעולה).

Pingdom

Pingdom הוא עוד כלי בולט למדי, אשר מנתח אתרים מבחינת היבטי מפתח חשובים רבים: מהירות הטעינה שלהם, הנפח של כל עמוד שמעוניינים לבדוק ועוד. הוא מסייע גם לבדוק איכות גישה לאתר מכל מקום בעולם, מאחר שהבדיקה נערכת באמצעות שרתים, אשר מפוזרים גיאוגרפית ברחבי העולם.

לסיכום

ההיקף הגדול של כלי העזר בכל תחום משנה של עולם קידום האתרים עשוי להרתיע. מצד שני, אם תתחילו מכלים בולטים כאלה כנקודת המוצא, אתם בכיוון הנכון. וכאמור, לא לשכוח את התשתית וכדאי ללכת על ספק איכותי דוגמת ספק אינטרנט ITC.