המדריך המלא לתכניות שיווק שותפים

שיווק שותפים התבסס כאחת הדרכים הפופולריות להכנסה ממכירות באינטרנט. התחלתי כבר לכתוב '..הכנסה פאסיבית..' אבל התחרטתי ומחקתי. אין שום דבר פאסיבי בלעשות סקר שוק נרחב, לבנות נכסים אינטרנטיים ולקדם אותם רק כדי שיכשלו ונתחיל מחדש. אם מישהו מחפש כאן הכנסה קלה שלא מצריכה עבודה, אני מציע לכם לא להמשיך. שיווק שותפים אם כן הוא רחוק מלהיות קל או פאסיבי לפחות בשלב הבניה (שלא מסתיים לעולם). מה שאני כן יכול להגיד ולהעיד הוא שזה יכול להיות מאד רווחי. כמו כל דבר בחיים, צריך להכיר, להתנסות ולנסות בנחישות… ואז עם קצת מזל, גם אתם תצליחו לבנות תזרים נחמד של הכנסה אינטרנטית.

ובכן, בואו ניישר קו ונגדיר 'שיווק שותפים' באופן הכי פשוט באמצעות אנלוגיה – תארו לכם שיש לכם חבר מתווך נדל"ן והוא אומר לכם – 'כל לקוח שתשלחו אלי ויסגור עסקה, אני אפנק אתכם בחופשה' – אז כזה, רק באינטרנט. שיווק שותפים היא שיטת השיווק בה גורם אחד (אתם) שולח לקוחות מתעניינים וגורם שני עושה את כל היתר משם ועד למכירה.

שיווק שותפים

שיטות שיווק אחרות שמשלבות בין שחקנים שונים

שיטות שיווק ומכירה שונות, משלבות בין גורמים שונים בתהליך באמצעות 'תמהיל שונה של אחריות' נקרא לזה. ישנה שיטה מקובלת למשל בה אתם מקימים חנות ומוכרים מוצרים אותם אף פעם לא ראיתם וגם לא תראו. בעת הרכישה אתם מזמינים את המוצר מספק שלכם ששולח אותו ישירות ללקוח. זה נקרא כמובן דרופ-שיפינג.

שיטה אחרת היא מכירה דרך פלטפורמות MARKETPLACE כאשר הנפוצה והמוכרת היא אמזון. אמזון מטפלים בקבלת המוצרים מכם ובכל הלוגיסטיקה של האפסנה והמשלוח.

מדוע חשוב רגע לעצור ולחשוב על כל זה? מפני ששיטות שונות של שיווק ומכירה מתגמלות בצורה שונה כל מכירה. בתמורה לתגמול גבוה, נדרשת גם יותר התעסקות ואחריות שלכם כלפי הלקוח. בשיטת המכירה האחרונה שציינתי למשל, תידרש מכם התעסקות במציאת (או יצור) המוצרים ואחריות לגבי טיבם. במכירת דרופשיפינג לדוגמה יש לכם פחות התעסקות אבל אותה אחריות ובדרך כלל גם תתוגמלו פחות.

שתי השיטות שצוינו לעיל כמו גם מכירת מוצרים דרך אתר, דורשות הרבה אחריות תוך סיכון תמידי לשם הטוב שלכם, למקרה שמשהו מתפקשש. האם זה חייב להיות כך? רמז: זה מאמר על שיווק שותפים…

שיווק שותפים

יתרונות בשיווק שותפים

  • היתרון הראשון אם כן הוא ביכולת להרוויח משיווק ומכירה של מוצרים כמעט ללא נשיאה באחריות על תקלות. אם שלחתי מישהו מבלוג שכתבתי על ברצלונה לבוקינג.קום והוא הזמין מלון, הרווחתי. אם אחר כך הוא התאכזב מהמלון, זה כמעט ולא יכול לפגוע בי כשותף בתהליך השיווק (אלא אם ממש המלצתי על המלון הזה, וגם אז…).
  • הדבר השני שאני אוהב בשיטה זה שהיא ממנפת ידע ואת תחומי התעניינות שיש לנו. זו נקודה ששווה להבין כי היא גם תקל על תהליך העבודה. לכל אחד מאיתנו יש ידע מקצועי, תחביבים, ידע תרבותי, דתי, ומה לא. חוויות כמו שירות צבאי, לימודים, עבודה, טיולים, הורות, נופש ועוד, יכולות כולן לתת לנו ידע אותו נוכל להתאים למוצר ולהפוך אותו לנכס אינטרנטי שיפנה לקוחות.
  • זה מוביל אותי להשקעה הנדרשת: היא נמוכה מאד, או ליתר דיוק, יכולה להתחיל ממעט. תוכלו להשקיע בבלוג וקידומו או פרסומו. תוכלו ללמוד איך לעשות זאת במדריך שלנו העוסק בקידום אתרים למתחילים. אז נכון, ללא כל השקעה בקידום לא תגיעו לשום מקום, אבל זו עדיין השקעה נמוכה יחסית לפתיחת אתר מכירתי למשל.
  • השמיים הם הגבול – אין איך להגיד את זה יותר טוב מהקלישאה הזו…
  • לא מצריך פעולות ב'זמן אמת' – האמת שזה לא מדויק תמיד, אבל בעקרון זה נכון. שיווק שותפים לא מצריך מכם להתמודד עם לקוחות ולוגיסטיקה וזה מוריד 95% מהלחץ. זו גם הסיבה שאתם מרוויחים רק 5% על הרכישה… (זה לא קבוע כמובן, עוד נגיע לזה).

שיווק שותפים כפי שראינו היא בהחלט דרך אטרקטיבית ליצירת הכנסה. יש לה את כל היתרונות של עבודה מהבית/ בפיג'מה/ מבית קפה/ מתחנת החלל הבין-לאומית, כל אחד והחלומות שלו… מצד שני השיטה באמת מאפשרת התחלה בקטן.

 

איך זה עובד

תהליך המכירה הוא מאד פשוט בסה"כ.

  • אתם מקימים נכס אינטרנטי שמספק ערך לגולשים שעשויים להיות לקוחות של מוצר או שירות כלשהו.
  • לקוחות (פוטנציאליים) לוחצים על לינק באתר שלכם (זה הנכס) ומגיעים לאתר מכירה.
  • שליחת הלקוחות נרשמה על ידי האתר או על ידי רשת השותפים.
  • בוצעה מכירה, היא עמדה בתנאים מסוימים, אתם תוגמלתם.

בואו נבהיר תחילה כמה דברים:

נכס אינטרנטי – יכול להיות הרבה מאד דברים. הדבר הראשון שקופץ לראש הוא בלוג אבל ניתן לייצר גם (רשימה חלקית): סרטון יוטיוב, פוסט בפייסבוק, מודעה באד-וורדס, ניוזלטר ועוד. הרעיון תמיד זהה. הגולש מגיע לנכס שלכם, מקבל ערך מסוים וממשיך משם לרכישה.

לקוחות – התפקיד שלכם בכל הסיפור הוא להפוך גולשים מתעניינים, או לקוחות פוטנציאלים ללקוחות שמבצעים רכישה. לדוגמא: אתם מזהים טלפון שמאד קורץ לאנשים כי נכתב שהוא נגד מים. אתם מזהים שיש הרבה שאלות על כך באינטרנט ושאנשים לא בטוחים אם להאמין לפרסום או לא. אתם מחליטים ליצור בלוג שיענה על כך. בזה הרגע נתתם ערך למתעניינים ואולי הפכתם חלק מהם ללקוחות.

אתר מכירה – אם נמשיך את הדוגמא שצוינה לעיל, זהו האתר שמקושר מהבלוג שלכם. הוא עסוק ב… ובכן, מכירת טלפונים וגאדג'טים ולא בלכתוב בלוגים. בתמורה לליד ששלחתם הוא מזכה אתכם בעמלה.

רשת השותפים – זוהי הפלטפורמה שמקשרת  בין האתר המוכר אליכם. הרשת מבצעת את הפעולה הטכנית של זיהוי הלינק שלכם וטיפול בהעברת העמלה. נגיע בהמשך לאותן רשתות ונציין כמה מהן.

 

שיווק שותפים, איך מתחילים לחשוב על זה?

לפני שניגשים לשיטוט באינטרנט, פשוט עוצרים, חושבים ורושמים רעיונות על דף. יש לציין שתהליך העלאת הרעיונות אף פעם לא יפסק. זה עוד תהליך מחשבתי שיפתח אצלכם בראש ומידי פעם הוא יניב תוצאות. אנחנו בעצם בחיפוש תמידי אחרי ההתאמה הטובה ביותר בין כמה גורמים שיאפשרו לנו להגיע לתהליך שהרגע הזכרנו. אלו הגורמים או התנאים:

  • מצאו תחום אותו אתם מכירים או שאותו אתם חווים. יהיה לכם הרבה יותר קל לתת ערך בתחום שכזה. בסופו של דבר, בשביל שמישהו יגיע אליכם לבלוג ואחר כך גם ימשיך לרכישה, הוא צריך לקבל מכם משהו. זה יכול להיות מידע על המוצר, אישור כלשהו לגביו או עצה לגבי קשת רחבה של מוצרים. כל זה נכלל תחת הביטוי 'ערך'. היוצא מן הכלל לכלל זה הוא אם מצאתם תחום בו זיהיתם הזדמנות חלומית מבחינת יתר הגורמים. אם מצאתם כזו הזדמנות, ואתם עדין יכולים ללמוד את התחום מאפס, לכו על זה.
  • מצאתם שוק שהוא נישה, אבל עדיין יש לו ביקוש ולקוחות. או לחילופין, אם זו לא נישה, אתם יכולים לתת ערך שאף אחד לא יכול או לפחות לא ברמה שלכם. זה גורם חשוב לפחות כשאתם עוד בחיתולים. יהיה לכם הרבה יותר קל לקדם משהו נישתי. הרעיון הוא להגיע ללקוחות דרך אותה נישה. למשל: בלוג טיולי אופני הרים עם מסלולים באיביזה שמקשר לטיסות, חבילות נופש או אפילו רכישת ציוד ספורט.
  • שווי העסקה וגודל השוק. נגעתי בזה מעט בסעיף הראשון, בנישתיות. כאן הכוונה שלי היא שאתם צריכים למצוא מוצרים או שירותים שנמכרים על ידי אתרים שיש להם תכנית שותפים ומעבר לזה – שהתגמול שלהם ישתלם לכם. האמת שזה קשה לדעת כבר מההתחלה מה ישתלם ומה לא כי הכל גם תלוי בנפח התנועה שתעבור אצלכם. ובכל זאת, יש הבדלים עצומים בין סוגי מוצרים שונים וזה יכול להכריע את הכף. על מנוי דיגיטלי או מוצרי דיאטה יש בדרך כלל יותר אחוזי עמלה מאשר על ספרים. אם אתם מסוגלים לייצר כמה רכישות שבועיות של מוצרים כאלו, יש לכם כבר התחלה של משהו ביד.

הסעיף האחרון מוביל אותנו ישר לפרק הבא בו נראה כיצד מתחילים את הקריירה שלנו כמשווקי שותפים באופן פרקטי. הכינו את הפיג'מות…

שיווק שותפים

שיווק שותפים, הצעדים הראשונים

בשלב הזה כבר אמורים להיות לכם כמה רעיונות לתחומים בהם תוכלו בקלות לייצר תוכן עם ערך שיחבר לקוחות פוטנציאלים עם מוצרים ושירותים. יכול להיות שאתם מטיילים הרבה במדינה או עיר או אפילו מחוז מסוים ואתם יכולים מחר בבוקר לכתוב את הבלוג האולטימטיבי למבקרים שם, ואולי אתם מבשלים אוכל מדהים ורוצים לשתף גם אותנו במתכונים. יכול להיות שיש לכם ניסיון מצוין עם דיאטות או השקעות בנדל"ן או באילוף כלבים או הימורי קלפים – הכל הולך. עכשיו מתחילה העבודה.

זה השלב בו אתם מחפשים את תכנית (או תכניות) השותפים שמתאימה לכם. אולי זה המקום לציין (עד עתה לא עשיתי זאת) שתכנית שותפים נקראת באנגלית affiliate marketing. אם תחפשו את המונח בתוספת המילים products או programs תוכלו להגיע לתכניות רבות. בכל אופן, כדאי קודם להכיר את האפשרויות והשחקנים הגדולים.

 

תכניות שיווק שותפים בפלטפורמות גדולות

הכוונה היא לתכניות שמציעות פלטפורמות כמו amazon או booking למשל. כיום לכל פלטפורמה גדולה (כמעט) יש תכניות משלהן. אמאזון היא אולי התכנית המוכרת ביותר ולא לחינם. אמאזון מוכרת מוצרים מהרבה (וזה אנדרסטייטמנט…) קטגוריות ושווה להתעכב עליה רגע.

אמזון היא כנראה הבחירה המועדפת של רוב (אני מנחש) מי שעוסק בשיווק שותפים. היופי הוא שעל לקוח ששלחנו לאמזון בשביל מוצר מסוים, נקבל את העמלות במשך כל 'סשן' הרכישה. לדוגמא: לקוח הגיע לאמזון לקנות ספר מלינק אצלכם בבלוג. הוא רכש את הספר ועל הדרך גם סט מצעים ומנורת שולחן. אם כל זה קרה באותו 'סשן' (כרגע מוגדר 24 שעות), אתם תקבלו עמלה על כל הרכישה שלו.

לאמזון יש כללים רבים וכדאי להכיר אותם. חריגה מהכללים תוביל לפסילת החשבון. במקרה כזה תאלצו לפתוח חשבון חדש. הנה מבחר כללים ודגשים, יש עוד הרבה:

  • אתם חייבים לשלוח לפחות שלושה לקוחות בתקופה של 180 יום ראשונים. המשמעות היא שעדיף קודם לדאוג לתנועה באתר ורק אז לקשר אותו לחשבון אפיליאייט.
  • אסור לכם לרשום משהו כמו "בשביל לתמוך באתר שלי, אני מבקש שאת כל הרכישות שלכם מאמזון תעשו דרך הלינק הזה…". אני חושב שזה מובן והגיוני.
  • אסור להציג מחירים מדויקים מאמזון.
  • אסור לפתוח חלון למוצר באמזון שלא על ידי לחיצה על קישור.
  • אתם צריכים לציין איפה שהוא שאתם שותפים בתכנית שותפים.
  • אני מצרף גם את הסרטון הזה בו תוכלו להכיר עוד כללים חשובים, מאד מומלץ לצפות.

שיווק מוצרים דיגיטליים clickbank

תחום שלם שאתם יכולים לקחת בחשבון הוא מוצרים דיגיטליים. היתרון כאן הוא בעמלות שמנמנות. לדוגמא: תכתבו בלוג נחמד על תחביבים כאשר אחד המאמרים עוסק בבניית מעגלים אלקטרונים. שימו קישור קטן לקורס מבוא לבניית מעגלים אלקטרונים ותתחילו להרוויח 75% על כל קורס כזה שנמכר ביותר מ$30.

קורסי שפה, משחקי מחשב, ספרים, אימוני כושר, גינון, עסקים ועוד ועוד. כל המוצרים האלו יתגמלו אתכם ב25-75% עמלה, רק תמכרו.

אני מתייחס כרגע לclickbank בתור דוגמא אבל יש עוד פלטפורמות דומות. הרעיון בכולן זהה. נכנסים ומוצאים את תכנית השותפים שמתאימה לנו. ניתן לסנן את החיפוש לפי פרמטרים רבים מעבר לסוג המוצר כאשר החשובים שבהם הם כמובן: מחיר המוצר, גובה העמלה ועוד. שימו לב שתמיד גם מצוינות שפות המכירה. מי ששולט בשפות זרות נוסף לשפה האנגלית – זה יתרון אדיר.

 

פלטפורמות שותפים כלליות כגון, HASOFFERS.COM, CJ.COM למשל

מדובר בפלטפורמות שמחברות בין מוצרים ושירותים מכל הסוגים ליוצרי תוכן ששולחים אליהם לקוחות. הפלטפורמות נבדלות זו מזו במגוון המוצרים, במהירות התשלום ובתנאים השונים למשווקים. צריך להבין שהרשתות האלו מקשרות בין מוכרים למשווקים. יש שם איזון עדין ובכולן יש כללים נוקשים בכדי למנוע כל מיני רמאיות והטעיות מצד השותפים. תזכרו שהרעיון הוא תמיד זהה: אתם מייצרים ערך לגולש ומראים לו כיצד מוצר או שירות מסוים יתאים לו. כל יצירה של רכישה בצורה שונה (למשל כל מיני מניפולציות) – לא תעבוד לאורך זמן.

 

רשתות ישראליות sekindo, leadim4u וכו'

אם אתם מוגבלים ליצירת תוכן בעברית בלבד, תוכלו להיעזר בתכניות שיווק שותפים למוצרים ושירותים מקומיים. סקינדו היא המובילה שבהם כנראה. לידים4יו עוסקת בתחומים יותר נישתיים. לכל הרשתות הללו תצטרכו להירשם ואז לבחור את התכנית שמתאימה לכם.

 

גוגל אדסנס

אופציה מעניינת נוספת, ואולי הפשוטה ביותר שיש, היא גוגל אדסנס. יש כאלו שלא יחשיבו את הטכניקה הזו ממש כשיווק שותפים, מפני שהבחירה מה בדיוק לשווק כבר לא בידיים של בעל האתר.

בשיטה הזו, אתם יוצרים תוכן ונותנים לגוגל שטחי פרסום לידו. גוגל כבר עושה את הקסם שלו ומתאים את הפרסום לתוכן בשאיפה למקסם הקלקות והמרות. התשלום שמגיע תלוי מאד בתוכן המודעה ותלוי כמובן בתוכן האתר. זהו פתרון שיכול להיות התחלה מצוינת בשבילכם. בשלב בו תגיעו להרבה תנועה לאתר תוכלו לחשוב אולי על פתרונות יותר רווחיים כגון הצטרפות לאחת התוכניות האחרות או אפילו למצוא מפרסם ישירות.

 

סיכום, הצעדים הבאים והמשך לימוד

תכניות שותפים היא דרך שיכולה להתאים לרבים. הרעיון הוא תמיד לייצר תוכן שנותן ערך ולשלוח לקוחות. היתרון היחסי שלכם הוא בתחומים בהם אתם מומחים יחסית.

חייבים לזכור עם זאת, שיצירת תוכן חייבת להיות משולבת עם קידומו. בשביל להצליח תצטרכו להמשיך ולצבור עוד מיומנויות או לשכור את שירותיהם של מי שיציע לכם אותן:

  • הקמה ותפעול אתר וחשבונות שונים ברשתות חברתיות.
  • יצירת תוכן מכל הסוגים – כתוב, תמונות, גרפיקה, וידאו.
  • קידום אתרים.
  • ידע בקידום ממומן בגוגל או ברשתות חברתיות.

בעצם, כל מה שאתם צריכים זה לייצר לכם את ההצלחה הראשונה ואז לשכפל אותה. זה קל יותר לקרוא את זה מאשר ליישם אבל אפשרי. לא מדובר כאן במדע טילים רק בנחישות והתמדה.

שיהיה הרבה בהצלחה!