שיווק שותפים התבסס כאחת הדרכים הפופולריות להכנסה ממכירות באינטרנט. התחלתי כבר לכתוב '..הכנסה פאסיבית..' אבל התחרטתי ומחקתי. אין שום דבר פאסיבי בלעשות סקר שוק נרחב, לבנות נכסים אינטרנטיים ולקדם אותם רק כדי שיכשלו ונתחיל מחדש. אם מישהו מחפש כאן הכנסה קלה שלא מצריכה עבודה, אני מציע לכם לא להמשיך. שיווק שותפים אם כן הוא רחוק מלהיות קל או פאסיבי לפחות בשלב הבניה (שלא מסתיים לעולם). מה שאני כן יכול להגיד ולהעיד הוא שזה יכול להיות מאד רווחי. כמו כל דבר בחיים, צריך להכיר, להתנסות ולנסות בנחישות… ואז עם קצת מזל, גם אתם תצליחו לבנות תזרים נחמד של הכנסה אינטרנטית.

ובכן, בואו ניישר קו ונגדיר 'שיווק שותפים' באופן הכי פשוט באמצעות אנלוגיה – תארו לכם שיש לכם חבר מתווך נדל"ן והוא אומר לכם – 'כל לקוח שתשלחו אלי ויסגור עסקה, אני אפנק אתכם בחופשה' – אז כזה, רק באינטרנט. שיווק שותפים היא שיטת השיווק בה גורם אחד (אתם) שולח לקוחות מתעניינים וגורם שני עושה את כל היתר משם ועד למכירה.

שיווק שותפים

שיטות שיווק אחרות שמשלבות בין שחקנים שונים

שיטות שיווק ומכירה שונות, משלבות בין גורמים שונים בתהליך באמצעות 'תמהיל שונה של אחריות' נקרא לזה. ישנה שיטה מקובלת למשל בה אתם מקימים חנות ומוכרים מוצרים אותם אף פעם לא ראיתם וגם לא תראו. בעת הרכישה אתם מזמינים את המוצר מספק שלכם ששולח אותו ישירות ללקוח. זה נקרא כמובן דרופ-שיפינג.

שיטה אחרת היא מכירה דרך פלטפורמות MARKETPLACE כאשר הנפוצה והמוכרת היא אמזון. אמזון מטפלים בקבלת המוצרים מכם ובכל הלוגיסטיקה של האפסנה והמשלוח.

מדוע חשוב רגע לעצור ולחשוב על כל זה? מפני ששיטות שונות של שיווק ומכירה מתגמלות בצורה שונה כל מכירה. בתמורה לתגמול גבוה, נדרשת גם יותר התעסקות ואחריות שלכם כלפי הלקוח. בשיטת המכירה האחרונה שציינתי למשל, תידרש מכם התעסקות במציאת (או יצור) המוצרים ואחריות לגבי טיבם. במכירת דרופשיפינג לדוגמה יש לכם פחות התעסקות אבל אותה אחריות ובדרך כלל גם תתוגמלו פחות.

שתי השיטות שצוינו לעיל כמו גם מכירת מוצרים דרך אתר, דורשות הרבה אחריות תוך סיכון תמידי לשם הטוב שלכם, למקרה שמשהו מתפקשש. האם זה חייב להיות כך? רמז: זה מאמר על שיווק שותפים…

שיווק שותפים

יתרונות בשיווק שותפים

שיווק שותפים כפי שראינו היא בהחלט דרך אטרקטיבית ליצירת הכנסה. יש לה את כל היתרונות של עבודה מהבית/ בפיג'מה/ מבית קפה/ מתחנת החלל הבין-לאומית, כל אחד והחלומות שלו… מצד שני השיטה באמת מאפשרת התחלה בקטן.

 

איך זה עובד

תהליך המכירה הוא מאד פשוט בסה"כ.

בואו נבהיר תחילה כמה דברים:

נכס אינטרנטי – יכול להיות הרבה מאד דברים. הדבר הראשון שקופץ לראש הוא בלוג אבל ניתן לייצר גם (רשימה חלקית): סרטון יוטיוב, פוסט בפייסבוק, מודעה באד-וורדס, ניוזלטר ועוד. הרעיון תמיד זהה. הגולש מגיע לנכס שלכם, מקבל ערך מסוים וממשיך משם לרכישה.

לקוחות – התפקיד שלכם בכל הסיפור הוא להפוך גולשים מתעניינים, או לקוחות פוטנציאלים ללקוחות שמבצעים רכישה. לדוגמא: אתם מזהים טלפון שמאד קורץ לאנשים כי נכתב שהוא נגד מים. אתם מזהים שיש הרבה שאלות על כך באינטרנט ושאנשים לא בטוחים אם להאמין לפרסום או לא. אתם מחליטים ליצור בלוג שיענה על כך. בזה הרגע נתתם ערך למתעניינים ואולי הפכתם חלק מהם ללקוחות.

אתר מכירה – אם נמשיך את הדוגמא שצוינה לעיל, זהו האתר שמקושר מהבלוג שלכם. הוא עסוק ב… ובכן, מכירת טלפונים וגאדג'טים ולא בלכתוב בלוגים. בתמורה לליד ששלחתם הוא מזכה אתכם בעמלה.

רשת השותפים – זוהי הפלטפורמה שמקשרת  בין האתר המוכר אליכם. הרשת מבצעת את הפעולה הטכנית של זיהוי הלינק שלכם וטיפול בהעברת העמלה. נגיע בהמשך לאותן רשתות ונציין כמה מהן.

 

שיווק שותפים, איך מתחילים לחשוב על זה?

לפני שניגשים לשיטוט באינטרנט, פשוט עוצרים, חושבים ורושמים רעיונות על דף. יש לציין שתהליך העלאת הרעיונות אף פעם לא יפסק. זה עוד תהליך מחשבתי שיפתח אצלכם בראש ומידי פעם הוא יניב תוצאות. אנחנו בעצם בחיפוש תמידי אחרי ההתאמה הטובה ביותר בין כמה גורמים שיאפשרו לנו להגיע לתהליך שהרגע הזכרנו. אלו הגורמים או התנאים:

הסעיף האחרון מוביל אותנו ישר לפרק הבא בו נראה כיצד מתחילים את הקריירה שלנו כמשווקי שותפים באופן פרקטי. הכינו את הפיג'מות…

שיווק שותפים

שיווק שותפים, הצעדים הראשונים

בשלב הזה כבר אמורים להיות לכם כמה רעיונות לתחומים בהם תוכלו בקלות לייצר תוכן עם ערך שיחבר לקוחות פוטנציאלים עם מוצרים ושירותים. יכול להיות שאתם מטיילים הרבה במדינה או עיר או אפילו מחוז מסוים ואתם יכולים מחר בבוקר לכתוב את הבלוג האולטימטיבי למבקרים שם, ואולי אתם מבשלים אוכל מדהים ורוצים לשתף גם אותנו במתכונים. יכול להיות שיש לכם ניסיון מצוין עם דיאטות או השקעות בנדל"ן או באילוף כלבים או הימורי קלפים – הכל הולך. עכשיו מתחילה העבודה.

זה השלב בו אתם מחפשים את תכנית (או תכניות) השותפים שמתאימה לכם. אולי זה המקום לציין (עד עתה לא עשיתי זאת) שתכנית שותפים נקראת באנגלית affiliate marketing. אם תחפשו את המונח בתוספת המילים products או programs תוכלו להגיע לתכניות רבות. בכל אופן, כדאי קודם להכיר את האפשרויות והשחקנים הגדולים.

 

תכניות שיווק שותפים בפלטפורמות גדולות

הכוונה היא לתכניות שמציעות פלטפורמות כמו amazon או booking למשל. כיום לכל פלטפורמה גדולה (כמעט) יש תכניות משלהן. אמאזון היא אולי התכנית המוכרת ביותר ולא לחינם. אמאזון מוכרת מוצרים מהרבה (וזה אנדרסטייטמנט…) קטגוריות ושווה להתעכב עליה רגע.

אמזון היא כנראה הבחירה המועדפת של רוב (אני מנחש) מי שעוסק בשיווק שותפים. היופי הוא שעל לקוח ששלחנו לאמזון בשביל מוצר מסוים, נקבל את העמלות במשך כל 'סשן' הרכישה. לדוגמא: לקוח הגיע לאמזון לקנות ספר מלינק אצלכם בבלוג. הוא רכש את הספר ועל הדרך גם סט מצעים ומנורת שולחן. אם כל זה קרה באותו 'סשן' (כרגע מוגדר 24 שעות), אתם תקבלו עמלה על כל הרכישה שלו.

לאמזון יש כללים רבים וכדאי להכיר אותם. חריגה מהכללים תוביל לפסילת החשבון. במקרה כזה תאלצו לפתוח חשבון חדש. הנה מבחר כללים ודגשים, יש עוד הרבה:

שיווק מוצרים דיגיטליים clickbank

תחום שלם שאתם יכולים לקחת בחשבון הוא מוצרים דיגיטליים. היתרון כאן הוא בעמלות שמנמנות. לדוגמא: תכתבו בלוג נחמד על תחביבים כאשר אחד המאמרים עוסק בבניית מעגלים אלקטרונים. שימו קישור קטן לקורס מבוא לבניית מעגלים אלקטרונים ותתחילו להרוויח 75% על כל קורס כזה שנמכר ביותר מ$30.

קורסי שפה, משחקי מחשב, ספרים, אימוני כושר, גינון, עסקים ועוד ועוד. כל המוצרים האלו יתגמלו אתכם ב25-75% עמלה, רק תמכרו.

אני מתייחס כרגע לclickbank בתור דוגמא אבל יש עוד פלטפורמות דומות. הרעיון בכולן זהה. נכנסים ומוצאים את תכנית השותפים שמתאימה לנו. ניתן לסנן את החיפוש לפי פרמטרים רבים מעבר לסוג המוצר כאשר החשובים שבהם הם כמובן: מחיר המוצר, גובה העמלה ועוד. שימו לב שתמיד גם מצוינות שפות המכירה. מי ששולט בשפות זרות נוסף לשפה האנגלית – זה יתרון אדיר.

 

פלטפורמות שותפים כלליות כגון, HASOFFERS.COM, CJ.COM למשל

מדובר בפלטפורמות שמחברות בין מוצרים ושירותים מכל הסוגים ליוצרי תוכן ששולחים אליהם לקוחות. הפלטפורמות נבדלות זו מזו במגוון המוצרים, במהירות התשלום ובתנאים השונים למשווקים. צריך להבין שהרשתות האלו מקשרות בין מוכרים למשווקים. יש שם איזון עדין ובכולן יש כללים נוקשים בכדי למנוע כל מיני רמאיות והטעיות מצד השותפים. תזכרו שהרעיון הוא תמיד זהה: אתם מייצרים ערך לגולש ומראים לו כיצד מוצר או שירות מסוים יתאים לו. כל יצירה של רכישה בצורה שונה (למשל כל מיני מניפולציות) – לא תעבוד לאורך זמן.

 

רשתות ישראליות sekindo, leadim4u וכו'

אם אתם מוגבלים ליצירת תוכן בעברית בלבד, תוכלו להיעזר בתכניות שיווק שותפים למוצרים ושירותים מקומיים. סקינדו היא המובילה שבהם כנראה. לידים4יו עוסקת בתחומים יותר נישתיים. לכל הרשתות הללו תצטרכו להירשם ואז לבחור את התכנית שמתאימה לכם.

 

גוגל אדסנס

אופציה מעניינת נוספת, ואולי הפשוטה ביותר שיש, היא גוגל אדסנס. יש כאלו שלא יחשיבו את הטכניקה הזו ממש כשיווק שותפים, מפני שהבחירה מה בדיוק לשווק כבר לא בידיים של בעל האתר.

בשיטה הזו, אתם יוצרים תוכן ונותנים לגוגל שטחי פרסום לידו. גוגל כבר עושה את הקסם שלו ומתאים את הפרסום לתוכן בשאיפה למקסם הקלקות והמרות. התשלום שמגיע תלוי מאד בתוכן המודעה ותלוי כמובן בתוכן האתר. זהו פתרון שיכול להיות התחלה מצוינת בשבילכם. בשלב בו תגיעו להרבה תנועה לאתר תוכלו לחשוב אולי על פתרונות יותר רווחיים כגון הצטרפות לאחת התוכניות האחרות או אפילו למצוא מפרסם ישירות.

 

סיכום, הצעדים הבאים והמשך לימוד

תכניות שותפים היא דרך שיכולה להתאים לרבים. הרעיון הוא תמיד לייצר תוכן שנותן ערך ולשלוח לקוחות. היתרון היחסי שלכם הוא בתחומים בהם אתם מומחים יחסית.

חייבים לזכור עם זאת, שיצירת תוכן חייבת להיות משולבת עם קידומו. בשביל להצליח תצטרכו להמשיך ולצבור עוד מיומנויות או לשכור את שירותיהם של מי שיציע לכם אותן:

בעצם, כל מה שאתם צריכים זה לייצר לכם את ההצלחה הראשונה ואז לשכפל אותה. זה קל יותר לקרוא את זה מאשר ליישם אבל אפשרי. לא מדובר כאן במדע טילים רק בנחישות והתמדה.

שיהיה הרבה בהצלחה!