יש לא מעט גורמים מקצועיים שאמונים על זה שהאתר שלכם יהיה במקום הראשון בגוגל. זה אמנם פשוט לומר, אך קשה מאד ליישום. במאמר הבא נסביר מעט על תפקידה של חברת קידום האתרים ונפרט מעט על הגורמים המקצועיים שעוסקים במלאכה.

קצת על חברות קידום אתרים

נפתח בשורה התחתונה – יש לכם אתר אינטרנט? אתם עובדים אצל גוגל, גם אם לא ידעתם את זה. ככל שתופיעו בקדמת תוצאות החיפוש של גוגל, כך יותר ויותר אנשים ייחשפו לעסק שלכם והסיכוי שהרווחים שלכם יגדלו הוא גדול יותר מהמתחרים. הדבר הזה לא קורה כמובן מאליו, יש מגוון רחב של גורמים מקצועיים שעוסקים במלאכה הלא פשוטה הזו וזו הזדמנות מצוינת עבורנו להכיר לכם את ההנהלה והצוות השותפים לעשייה בחברות לקידום אתרים.

מנכ"ל

מנכ"ל חברה לקידום אתרים הוא למעשה הדמות הבכירה ביותר שמתחללת ומניעה את כל הפעילות של החברה. המנכ"ל אחראי על התוויית המדיניות של החברה, לרבות המטרות שלה, האסטרטגיה השיווקית, ניהול מדיניות התקציב של החברה, ניהול שוטף של המנהלים הבכירים בחברה ועוד. בסופו של מנכ"ל החברה אחראי על כל הפעילות של החברה ועל פיו יישק דבר בכל נושא שהוא.

סמנכ"ל

סמנכ"ל חברה לקידום אתרים הוא למעשה יד ימינו של המנכ"ל והוא זה שינהל את כספי החברה בפועל. ברוב המקרים הסמנכ"ל משמש כצינור של המנכ"ל מול המנהלים הבכירים, הוא זה שנמצא יותר בשטח, במשרדים עצמם ומוציא אל הפועל את המדיניות של מנכ"ל החברה. מדובר בתפקיד מורכב מאד שלא פעם צריך לתווך בין המנהלים הבכירים למנכ"ל בתקופות פחות טובות שבהן החברה חווה משברים מקצועיים.

מנהלי SEO

מחלקת ה- SEO היא אולי המחלקה הכי חשובה בחברות לקידום אתרים ובתוך כך, למנהלי ה- SEO תפקיד בכיר מאוד בחברה. מנהל מחלקת SEO צריך לבחון את התמונה בכללותה ממעוף הציפור, ללמוד את השינויים והעדכונים באלגוריתם של גוגל, לנהל ולהכשיר את מנהלי הביניים של המחלקה ולהתוות את המדיניות שלה. מנהל SEO מקצועי נמצא כל הזמן עם היד על הדופק, מכיוון שהוא יודע שמדובר בעולם משתנה ושכל העת צריך לבצע את ההתאמות הנדרשות.

הפנים מאחורי הקלעים: אילו תפקידים קיימים בעולם קידום האתרים?

מנהלי תוכן

אם מדברים על חשיבות, אין ספק שבכל הקשור לקידום אתרים התוכן הוא המלך. בתוך כך, למנהלי התוכן בחברות לקידום אתרים יש חשיבות רבה מאוד והם אלה שאחראיים בין השאר על הצלחות החברה, כמו גם על הכישלונות. מעבר להתמחות בכתיבת התוכן, מנהל התוכן צריך להכיר את השינויים בתחום, לדעת מה עושה את זה ללקוחות שלו ולא פחות חשוב מזה, מה כבר נחשב לנחלת העבר. מנהל התוכן ידע לבחון את התמונה ממעוף הציפור, אך בד בבד גם לרדת לפרטים הכי קטנים ולשנות אותם במידת הצורך.

מנהלי פרויקטים

מנהלי הפרויקטים הם אלה שיבצעו את העבודה הלכה למעשה ויעיפו את האתר שלכם למעלה בתוצאות החיפוש של גוגל. מנהל פרויקטים יתחיל בניתוח של העסק שלך והטרנדים בתחום, ילמד מה המתחרים שלך עושים, יבנה עבורך גאנט פעילות שנתי וכן יבצע את כל הפעולות שיקדמו את האתר שלכם. תפקידו של מנהל הפרויקט הוא לעמוד בקשר ישיר מול הלקוח ולשקף לו כל העת מה הוא עושה למענו על מנת לשפר את החשיפה שלו והמיקום בגוגל.

לסיכום

במאמר זה הכרנו את הגורמים המקצועיים שעוסקים במלאכה על מנת שהאתר שלכם יופיע בקדמת הבמה בתוצאות החיפוש של גוגל ויגדיל את תנועת הגולשים אליו.