אנשים טועים לחשוב שאם יש להם ביטוח סיעודי הם מסודרים. עם זאת, המציאות הלא נעימה היא שאנשים עושים ביטוח סיעודי (מסיבה טובה), אך לא פעם ברגע האמת מגלים דלת סגורה. מגלים שאומנם שילמו כל השנים, אך כשהם מבקשים לקבל את הסיוע המובטח, דבר לא קורה, מלבד הטחת האשמות. מכאן שאם גם אתם נתקלתם בסיטואציה כלל לא פשוטה מעין זו, ראשית טוב לדעת שאינכם לבד, ושנית טוב לדעת שבהחלט יש מה לעשות. אז מדוע זה קורה וכיצד ניתן להשיג צדק? לרשותכם הפרטים המלאים והחשובים.

לאלו תירוצים ניתן לצפות ומה מוטב לעשות בנידון?

חברות הביטוח אולי מאכזבות, אך הן אינן מקוריות. לרוב הם נוטות לבטל את המחויבות שלהן (להעביר פיצויים) בגין אותן טענות ידועות מראש. מדובר בטענות הבאות: המבוטח אינו עומד בהגדרה של החברה כאדם סיעודי. המבוטח אינו היה כנה ואף העלים מידע חיוני באשר למצבו הרפואי בעת הצהרת הבריאות. המבוטח טוען לקבל פיצויים בגין סעיף שחורג מתנאי הפוליסה. פה נציין שמול כל אחת משלושת הטענות ניתן להתמודד, אך זאת כאמור רק באמצעות סיוע של עורך דין שבקיא בתחום. מכאן שאם גם אתם (או ההורים שלכם) מתמודדים מול סירוב, טוב לדעת שתביעות סיעוד כדאי לעשות עם עורך דין ואף טוב לדעת שקיים סיכוי גבוה להשיג את שמגיע לכם, וזאת למרות הסירוב הראשוני.

ייצוג מקצועי בהחלט מסייע

הרבה פעמים סירוב של חברת הביטוח מייצר תחושה שנאמרה המילה האחרונה. עם זאת, אינספור מקרים מעידים שכל עוד נעזרים בייעוץ מקצועי, ניתן להפוך את ההחלטה של חברת הביטוח. שנדגים? אם נציג מטעם חברת הביטוח בדק את הממצאים הגופניים ופסק שאין מדובר במצב סיעודי, ניתן להיבדק על ידי מומחה נוסף מטעמכם. באשר לטענה שהוסתר מידע, ניתן להצביע על כך שהמטופל כן חתם על טופס ויתור סודיות ובכך לאפשר גישה מלאה לתיק הרפואי. מבקשים דוגמה נוספת? בכול הנוגע לחריגה שמונעת העברת תשלומים, ניתן להוכיח שחברת הביטוח לא טרחה ליידע את המבוטח בדבר קיומו של הסעיף ואף בדבר המשמעות המשפטית. מכאן שניתן להתחיל להבין כיצד סיוע מקצועי בהחלט מסייע להשיג צדק.

להגיב במהירות האפשרית

לצד העובדה שניתן להשיב מלחמה ולהשיג את שמגיע, נציין שגם ניתן לבצע זאת מבלי להיגרר למערכה משפטית מורכבת. מדוע חשוב לציין זאת? כיוון שלא מעט אנשים ממהרים לוותר מראש, וזאת למרות שסכום משמעותי עומד על הפרק. מכאן שאם חברת הביטוח מסרבת לשלם את שמגיע, יש להגיש תביעה בכתב, ופה נציין שכבר על ההתחלה מוטב לקבל ייעוץ משפטי. ליווי מקצוע עשוי לא רק לשפר את הסיכויים לנצח, אלא גם לקצר את התהליך.

חשוב לדעת

להלן מספר דגשים שחשוב לקחת בחשבון: אם עוברים חקירה מטעם ביטוח לאומי באשר לחומרת מצבכם, הרי שגם במקרה זה מוטב להיעזר בעורך דין שבקיא בתחום הסיעודי. כמו כן, בין אם חברת הביטוח טוענת שהתשלומים לא שולמו כנדרש ובין אם ביטוח לאומי טוען שהמבוטח אינו עונה על ההגדה של אדם סיעודי, לעולם אין לחוש מרומים או מובסים. מכאן שתמיד שווה להיעזר בעו"ד מנוסה. תזכרו שהסיוע הכספי שעומד על הפרק שווה לא מעט, כך שבהחלט יש טעם להשיג תמיכה מקצועית. לבסוף נציין שעל מנת להשיג פיצוי מביטוח לאומי יש לפעול בתוך כשנה, ועל מנת להשיג פיצוי מחברת הביטוח יש לפעול בתוך 3 שנים, כאשר מרוץ ההתיישנות אינו נעצר עם הפנייה לחברת הביטוח/ביטוח לאומי, אלא רק מהרגע שבו מגישים תביעה.