כן, אנחנו יודעים. אתם רוצים להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל. זוהי השאיפה של בעלי אתרים רבים (אם לא של כולם), אבל יש רק מקום ראשון אחד. אבל איך בכל זאת אפשר להתקדם? או במילים אחרות: איך לקדם אתר? באנו לעשות לכם סדר ולענות על כל השאלות החשובות. בואו נדבר על הצעדים ונבין מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן. נסביר כמה מושגי מפתח חשובים, ואם תישארו עד הסוף אפילו תקבלו כמה טיפים שיוכלו לקדם אתכם בגוגל (עלינו 😉).

למה חשוב להשתמש בקידום אתרים אורגני?

ההבדל בין אורגני לממומן

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שמורכב מכמה שלבים. הוא מתמקד בשיפור הדירוג הטבעי של האתר בתוצאות החיפוש. ברגע שאתם מצליחים להשיג דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, אתם מקבלים יתרון על פני המתחרים שלכם. היתרון הגדול הוא שזה מגביר את החשיפה שלכם למשתמשים פוטנציאליים ללא עלויות פרסום שוטפות. יתרון נוסף – גולשים נוטים להעניק אמינות גבוהה יותר לתוצאות אורגניות, מה שיכול להוביל לשיעורי המרה גבוהים יותר באתר.

ומה לגבי קידום ממומן?

מכירים את זה שאתם עושים חיפוש של ביטוי בגוגל, ועל התוצאות הראשונות כתוב ממומן? לזה בדיוק הכוונה. במילים אחרות אפשר להגיד שהלקוחות קונים את המקום שלהם בגוגל כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש. מה הבעיה בזה? א' – זה לא מחזיק לנצח. ב' – זה מגיע עם טייטל, מה שהופך את התוצאות האלה לאותנטיות פחות. לא מעט אנשים יעדיפו לדלג על התוצאות הממומנות שמופיעות בראש הדף ולהיכנס רק לתוצאות האורגניות של גוגל.

אז איך קידום אורגני משפיע על הצלחת העסק?

ציירו לכם בראש תרשים זרימה קצר. ככל שהאתר מדורג גבוה יותר בגוגל עבור מילות מפתח רלוונטיות, כך יגדל מספר הגולשים האיכותיים שיגיעו לאתר. תנועת גולשים ממוקדת מטרה מובילה ליותר לידים. כשלידים הופכים ללקוחות משלמים אתם מעלים את המכירות ואת ההכנסות לעסק. בנוסף, נוכחות אורגנית חזקה מחזקת את המודעות למותג ומבססת את האתר בתור מקור סמכות אמין בתחום. אלה בגדול הסיבות שבגללן כדאי להשקיע בקידום אתרים כשרוצים לבנות אתר טוב באמת.

בואו נדבר תכל'ס – איך לקדם אתר?

זהו את מילות המפתח הרלוונטיות

נקודת ההתחלה של כל תהליך קידום אתרים היא לזהות מילות מפתח רלוונטיות. בואו נניח שאתם מוכרים סוגים שונים של טבעות. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחפשו בגוגל מילים כמו טבעות אירוסיןטבעות יהלומים או טבעות כסף. אלה מילות מפתח. מדובר בביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מקלידים בגוגל כאשר הם מחפשים מוצרים, שירותים או תוכן הקשורים לתחום שלכם. אז איך אתם בתור מוכרים יכולים לדעת מה מילות המפתח הרלוונטיות (חוץ מלנחש כמובן)? כלים כמו Google Keyword Planner או Ahrefs עושים בשבילכם את העבודה.

בצעו אופטימיזציה למבנה האתר

דיברנו קצת על המלל, עכשיו בואו נדבר על המסגרת. האתר שלכם חייב להיות נוח לשימוש ואינטואיטיבי. גוגל סורק את האתרים וצריך להבין את הקשר בין הדפים. בנוסף, אתר מסודר יעזור לגולשים למצוא בקלות את המידע שהם מחפשים, מה שישפר את החוויה הכוללת באתר ויצמצם את שיעור הנטישה. בנו מפת אתר ברורה, השתמשו בכותרות ובתיאורי מטא רלוונטיים וצרו קישורים פנימיים בין דפי האתר.

 

איך לקדם אתר
הכירו את החבר הכי טוב החדש שלכם.

 

צרו תוכן איכותי ומקורי

התוכן הוא הלב של קידום האתרים. דירוג האתר מושפע מהתוכן באופן ישיר. הוא צריך להכיל את מילות המפתח הרלוונטיות בצורה טבעית ולענות על הכוונה מאחורי החיפוש של המשתמשים. שלבו בעמודי התוכן תמונות רלוונטיות וסרטונים מגניבים שישפרו את העניין של הגולשים ויגרמו להם לרצות להישאר. הקפידו לפרסם תוכן חדש ומעודכן באופן קבוע כדי לתת לגוגל סיבות לחזור ולסרוק את האתר שלכם.

בנו קישורים חיצוניים איכותיים

קישורים נכנסים מאתרים אחרים הם גורם מפתח המשפיע על דירוג האתר בתוצאות החיפוש. גוגל רואה את הקישורים הנכנסים מאתרים אמינים בתור המלצה על איכות התוכן שלכם. השקיעו מאמצים ובנו פרופיל קישורים חזק. צרו תוכן מעולה שאנשים ירצו לקשר אליו, כתבו פוסטים באתרים אחרים והשתתפו בדיונים מקוונים. הימנעו משיטות הנחשבות לספאם או למניפולציה על גוגל כדי למנוע פגיעה בדירוג האתר.

איך לקדם אתר בעזרת כלים מקצועיים?

כלים לניתוח ביצועי האתר

כדי להצליח בקידום אורגני לאורך זמן, חשוב לעקוב אחר ביצועי האתר ולנתח את ההשפעה של הפעולות השונות שביצעתם. השתמשו בכלים כמו Google Analytics ו-Google Search Console כדי לקבל תובנות על תנועת הגולשים, על מילות המפתח ועוד. כלים כמו Ahrefs יכולים לספק מידע מעמיק יותר על פרופיל הקישורים, על ביצועי המתחרים ועל המגמות בענף שלכם. הקפידו לעקוב אחר הנתונים באופן קבוע, לזהות הזדמנויות לשיפור ולבצע שינויים בהתאם לצורך.

טיפים לשיפור מתמיד

אם הגעתם עד לכאן כנראה כבר הבנתם שקידום אתרים הוא תהליך הדורש עבודה קשה והתמדה. גוגל משנה את האלגוריתמים שלו מדי פעם, ותמיד יש איפה להשתפר ומה לשנות. הקפידו להתעדכן בחידושים בתחום ולהתאים את האסטרטגיה שלכם. שמרו על איכות ועל רלוונטיות התוכן ובצעו בדיקות קישורים שבורים. מחקו או אחדו תוכן כפול ואל תנסו לעבוד על גוגל (האלגוריתם תמיד ינצח – וחבל).

התאמת האתר למובייל

היום רוב האנשים גולשים באינטרנט דרך הסמארטפון ולא דרך המחשב. בגלל זה אתם חייבים לדאוג שהאתר שלכם יהיה מותאם לגלישה מהנייד. שימו לב לעדכונים ולשינויים שגוגל מכניס לאלגוריתם שלו, כמו למשל עדכון המתמקד בחוויית המשתמש. התאימו את האתר ואת תהליכי העבודה שלכם כך שתוכלו לנצל הזדמנויות חדשות ולהישאר רלוונטיים.

לסיכום

לא משנה כמה תתאמצו, קידום אתר זה לא משהו שאפשר לעשות תוך יום ואפילו תוך שבוע. מדובר בתהליך מתמשך שלמעשה אינו נגמר לעולם. השתמשו במידע שצברתם כאן ובצעו את השיפורים הנדרשים. פנו לחברה לקידום אתרים במידת הצורך, ותנו לה לשפר את הדירוג שלכם. עכשיו כשהבנתם איך לקדם אתר, הגיע הזמן להתחיל ליישם.