בחרתם לפתוח בדרך עצמאית כמקדמי אתרים? מזל טוב! לאחר צבירת הידע ופתיחת העסק, הצעד הבא הוא למשוך אליכם לקוחות שייהנו מהשירותים שלכם, אך לא תמיד זה קל או פשוט. יוסי שינובר, יועץ עסקי מומחה בתחומו, פורס במאמר זה מספר טיפים למקדמי אתרים עצמאיים שיעזרו לכם לגייס לקוחות ולשמר אותם.

ללמוד על הלקוח כמה שיותר מידע

יוסי שינובר מסביר שבתור פרילנסרים, יש לכם יתרון גדול על פני סוכנויות אתרים: אתם יכולים להקדיש זמן ללמידה של אתר הלקוח, ולהגיע לשיחה איתו כאשר אתם מבינים היטב את השירותים שהוא מספק, את הנראות של המוצרים שלו, את ההבדל בינו לבין המתחרים ועוד, מה שמאפשר לכם לשאול במהלך השיחה את השאלות הנכונות שיראו שהגעתם מוכנים ומבינים בתחום של הלקוח. הלקוח יתרשם במהלך השיחה משיעורי הבית שעשיתם, מה שיתרום לרצון שלו להתקדם יחד איתכם. כמו כן, אתם תוכלו להראות ללקוח את העבודה שעשיתם בחינם, מה שיגרום לו להבין שאתם תתנו תמורה גדולה הרבה יותר כאשר הוא יתחיל לשלם.

להתמקד בהזדמנויות לשיפור העסק

בתור בני אדם, יש לנו חוש ביקורת מאוד מפותח. עם זאת, יוסי שינובר ממליץ לא למתוח ביקורת על תהליך הקידום שבוצע עבורו עד כה, ולא להגיב בזלזול או בשיפוטיות למקדם האתרים הקודם שסיפק שירותים ללקוח. יש לכך לא מעט סיבות, שהעיקרית ביניהן היא שאתם לא באמת יודעים מי ביצע את העבודה הקודמת עבור הלקוח, ואם הוא זה שניסה לקדם את האתר ללא הצלחה אתם עלולים לפגוע בו. במקום לעמוד על הטעויות שנעשו עד כה, כדאי להתמקד בהזדמנויות שהפערים השונים יכולים לייצר עבור הלקוח, וכמובן גם עבורכם כמקדמי אתרים.

 

 

"לפרגן" למתחרים של הלקוח

דרך נוספת למשוך את הלקוח אליכם היא לציין בפניו מה המתחרים שלו עושים נכון, ואיך אפשר ללמוד מדרך העבודה שלהם כיצד לקדם את האתר שלו. יוסי שינובר מסביר שציון החוזקות של המתחרים יכול לסייע לכם להראות ללקוח שאתם מבינים בתחום, יודעים לנתח את הסביבה בה הוא פועל ויכולים לערוך תוכנית עבודה פרקטית לגישור על הפערים וקידום אקטיבי של האתר. אם חווית המשתמש באתרי המתחרים היא מצוינת – למדו את הלקוח מה הם עושים נכון, ואיך אפשר ליישם את החוזקות שלהם באתר שלו.

לציין את ההישגים המהירים

כל מקדם אתרים יודע שבתהליך הארוך של קידום אתרים, יש גם ניצחונות מהירים ואמיתיים. הבעיה היא שלרוב לא מאוד נוח לציין אותם, שכן הלקוח עלול לחשוב שלא באמת עבדתם כדי לייצר עבורו את ההישג, ולכן התמחור צריך להיות בהתאם לכך. יוסי שינובר ממליץ דווקא לסקור את ההישגים המהירים הללו, שכן הם עשויים לסייע לכם בתהליך המשא ומתן עם הלקוח. ברגע שהלקוח יבין שיש הישגים שאפשר להגיע אליהם יחסית מהר, כך יעלה הסיכוי שהוא יבחר להתקשר דווקא מולכם.

לסיכום

מקדמי אתרים פרילנסרים נתקלים לא פעם בבעיה של גיוס ושימור לקוחות, אך בעזרת מספר צעדים פשוטים תוכלו למשוך אליכם לקוחות שיישארו נאמנים אליכם. לפני השיחה עם הלקוח כדאי ללמוד עליו ככל האפשר, להתמקד בהזדמנויות ובשינויים שאפשר לבצע כדי לקדם את העסק, לציין את החוזקות של המתחרים וכיצד אפשר ליישם אותן באתר הלקוח וכן לציין את ההישגים המהירים והקלים בדרך להצלחה. אלה יגרמו ללקוח להבין שאתם יודעים מה אתם עושים, ומבצעים עבודה שתשתלם לו (ולכם) מאוד.