איך פותחים סוכנות לקידום אתרים?

כיום, כל עסק חייב להיות בעל נוכחות אינטרנטית. מה שנובע מכך הוא כמובן פריחה אדירה של כל תחום בניית ועיצוב האתרים. מה שרבים נוטים לשכוח הוא שאתר שאיננו מקודם בצורה טובה הוא למעשה נחשב כאתר אינטרנט שלא קיים. מי שדואג לקידום של האתר בתוצאות החיפוש הוא מקדם או מקדמת האתרים (המאמר כתוב בלשון זכר אבל מתייחס לשני המינים כמובן). קידום אתרים הוא נושא חם שהופך למשמעותי ורלוונטי ככל שהזמן עובר. הדרישה למעשה איננה מוגבלת. הרי כל עסק זקוק לאתר אחד שנבנה בפעם אחת. מבחינת קידום – זו עבודה לטווח ארוך. מקדמי אתרים עובדים למעשה בשיטת הריטיינר כאשר הם מקבלים תשלום חודשי תמורת השירות שלהם. כל זאת פותח לנו אפשרויות חדשות של תעסוקה וגם אופציות מעניינות להקמת עסק. המאמר הזה יעסוק בדרך בה מומלץ להקים סוכנות קידום אתרים שתהיה מצליחה. המאמר מיועד למי שיש לו ניסיון מסוים בקידום אתרים, יחד עם זאת, מי שטרם צבר ניסיון בתחום – ניתן לראות את הקמת הסוכנות כיעד לטווח הבינוני רחוק ולשים אותו כמטרה כבר מעכשיו.

סוכנות קידום אתרים – איך מגיעים לזה?

ראשית, יש להבין שמדובר בעסק לכל דבר. לפיכך, מוטב להיעזר בשירותי ייעוץ עסקי לפני שניגשים למלאכת הקמת העסק. ייעוץ כזה יוכל לקצר לכם תהליכים וגם לעזור לכם להבין עם עצמכם מה חשוב לכם להשיג, מה תדרשו להכין, והאם ישנן בעיות שניתן לצפות מראש.

איך מתחילים לקדם אתרים

שלב התכנון

בשלב הראשון תדרשו לתכנן את העסק שלכם באופן המיטבי. נסו להבין מי יהיו הלקוחות שלכם. לאיזה הוצאות תדרשו, באילו לוחות זמנים תוכלו לעמוד וכו'. זה הזמן לאפיין את כל המרכיבים השונים שלהם תזדקקו. תצטרכו להחליט האם תשכרו משרד או שתעדיפו לעבוד מהבית בתור התחלה. תצטרכו להתכונן מבעוד מועד עם מערך השיווק שלכם, שעליו נרחיב עוד בהמשך. זה השלב שבו תבחרו משרד רואי חשבון שילווה אתכם וגם תפתחו תיקים ברשויות באופן חוקי (מס הכנסה, ביטוח לאומי וכו').

שיווק

מכיוון שאתם פותחים עסק שעוסק בשיווק דיגיטלי, תצטרכו לדאוג לשיווק שלכם היטב (ולו כדי שתימנעו מהמשפט המוכר: הסנדלר הולך יחף). אחד הקריטריונים הכי חשובים במשרד קידום אתרים הוא כיצד אתם מקודמים בעצמכם בגוגל. לכן, לפני שתתחילו, תצטרכו לדאוג לאתר מקודם, הממוקם במיקומים הראשונים בגוגל, לפחות בכמה מילות מפתח רלוונטיות.

שיווק לא מסתכם באתר אינטרנט. תצטרכו כמובן גם לשווק את עצמכם ברשתות החברתיות השונות, ולדאוג לנוכחות דיגיטלית מרשימה. ההמלצה החמה היא ליצור סרטונים שונים. אלו נותנים ערך גבוה לגולשים וממתגים אתכם כבעלי סמכא בתחום. זה גם יוכל לחפות על חולשה מסוימת שאולי יש לכם מבחינת הקידום של האתר שלכם.

קשרי לקוחות

אחד המחסומים הקשים ביותר הוא כמובן גיוס הלקוחות. בנושא הזה חשוב שתהיה לכם אסטרטגיה מובנית לכל שלבי המכירה. בנו לכם מערך שמביא לכם לידים טובים איתם תוכלו לעבוד. לאחר מכן תצטרכו להקדיש זמן ולטפל בכל ליד כזה במלוא תשומת הלב. נסו להגיע לפגישות או להזמין אליכם לפגישה לקוחות פוטנציאליים לאחר שווידאתם את הרצינות שלהם. לאחר הפגישה, קבעו לעצמכם כבר מועד בו תערכו שיחת פולואו-אפ. בעלי עסקים רבים לוקחים את הזמן ולא מחליטים מייד. תפקידכם הוא לסגור את העסקאות הללו ולא לתת להן ללכת לאיבוד.

תזרים מזומנים

אחד הדברים החשובים ביותר בעסק הוא כל נושא תזרים המזומנים. למעשה תצטרכו לתכנן את ההכנסות מול ההוצאות וגם לשים לב למועד שהן מתבצעות. בתהליך הקידום יש הרבה הוצאות: גרפיקאים, כותבי תוכן, מתכנתים ועוד. נסו לתת הערכה טובה ככל שאפשר להוצאות הללו ולדרוש מהלקוחות שלכם תשלומים במועדים שיכסו אותן וגם ישאירו מקום לרווח. עסק יכול להיות רווחי 'על הנייר' אבל עם בעיות קשות של תזרים מזומנים אם אין התאמה בין מועד ההכנסות להוצאות.

בחנו את ההתקדמות שלכם

עשו לכם מנהג שבכל חודש אתם מסכמים את החודש ורואים איך הוא היה מבחינת הכנסות, הוצאות וקבלת לידים. בכל רבעון ערכו ישיבה יותר משמעותית בה תנתחו את הביצועים שלכם, ולו כדי לוודא שאתם בכיוון הנכון להצלחה. פעם בשנה נהוג לערוך ישיבה אסטרטגית שעוסקת במאקרו של העסק. זה הזמן לקבל החלטות כמו התמקדות בקהלי יעד מסוימים, פתיחת מחלקות חדשות או אפילו שדרוג המשרדים.

 

שיהיה בהצלחה!