בימים טרופים אלו של לחימה, ובעיצומו של משבר גדול שחווה מדינת ישראל בעקבות אירועי שבעה באוקטובר, אזרחים רבים ובהם לא מעט עסקים, מושפעים מהמצב. הלחץ וחוסר הוודאות מפני הבאות מביא את בעלי העסקים במדינה לניסיון לצמצם בהוצאות העסק ככל האפשר, ובין היתר, הם מוותרים גם על שירותי שיווק ושירותי SEO, שאלו הם אינם שירותים הנחשבים הכרחיים בזמנים דחוקים. אם אתם בעלי עסק, ושוקלים בימים אלו לעצור את פעילות ה-SEO שלכם, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם – במאמר זה נציע לכם זווית נוספת להסתכל על הדברים, זווית שאולי תשכנע אתכם למה SEO בזמן המלחמה הוא בדיוק מה שהעסק שלכם צריך כדי להשתקם. שנתחיל?

מפיקים לקחים מהעבר

העסקים הוותיקים יותר בוודאי זוכרים את תקופת הקורונה המאתגרת. בזמן משבר הקורונה, עסקים רבים שאינם עובדים בצורה מקוונת נסגרו, או עברו לאונליין – פשוט כי לא הייתה ברירה. כתוצאה מכך, הביקוש ל-SEO גבר כי כולם רצו שחנות האונליין שלהם היא זו שתופיע ראשונה בתוצאות החיפוש בגוגל, באופן מפתיע אפשר לומר שתקופת הקורונה היא בדיוק קרש הקפיצה שעסקים רבים היו זקוקים לו, שהרי היום הכול קורה באינטרנט.

יכולת הסתגלות לשינוי בהתנהגות הצרכנים

מצבי קיצון כמו מלחמות מביאים לשינויים משמעותיים בהתנהגות הצרכנים, כאשר אנשים פונים לפלטפורמות מקוונות למידע, מוצרים ושירותים. ראינו את זה, למשל, גם בתקופת הקורונה. אסטרטגיית SEO המבוצעת היטב מאפשרת לעסקים להסתגל לשינויים הללו על ידי התאמה של הנוכחות המקוונת שלהם להרגלי הצרכנים המשתנים. יכולת הסתגלות זו חשובה כדי לשמור על קשר עם לקוחות שמסתמכים יותר ויותר על מנועי החיפוש כדי לספק את הצרכים שלהם. אם תבינו את הדינמיקה החדשה ותמנפו אותה, אתכם כבעלי עסקים יכולים למצב את עצמכם כרלוונטיים ונגישים בשוק סוער.

ירידה בתחרות

כשם שהמלחמה משפיעה עליכם, היא משפיעה גם על בעלי עסק אחרים, אפילו על המתחרים שלכם – וכן, חלקם אפילו מפסיקים את שירותי ה-SEO שלהם. הסתכלו על זה כעל הזדמנות יוצאת דופן לייצר יתרון יחסי ולמנף את האירוע לטובת העסק שלכם. בתקווה שבקרוב הכול ייגמר ועסקים כמו המתחרים שלכם יחזרו לעבוד כרגיל באופן שוטף, אתם כבר תהיו במקום אחר לעומתם. אם עדיין לא התחלתם בתהליך SEO, אנחנו ממליצים לכם לפנות לחברת קידום אתרים אמינה ומקצועית, כמו למשל ריגו מרקטינג, שתבנה ביחד איתכם אסטרטגיה שתשרת את המותג שלכם ותביא אותו למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

נראות מקוונת ונוכחות בשוק

בעידן הדיגיטלי, נוכחות מקוונת חזקה היא חשובה ביותר להישרדות העסק ולצמיחתו. קידום אתרים ממלא תפקיד מרכזי בשיפור הנראות המקוונת של המותג, ומבטיח שהוא מדורג גבוה בדפי תוצאות מנועי החיפוש. הנראות המוגברת הזו חשובה במיוחד בתקופות מלחמה שבהן ערוצי השיווק המסורתיים עלולים להיות סגורים (למשל חנויות פיזיות), והתנהגות הצרכנים עוברת לפלטפורמות מקוונות. עסקים שמשקיעים בקידום אתרים יכולים לשמור או אפילו להרחיב את נוכחותם בשוק, ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים גם בעיצומו של הבלגן.

אמון ואמינות

בתקופות של מלחמה, אמון הופך לשיקול חשוב אצל הצרכנים. צרכנים מחפשים מקורות אמינים ומהימנים לצרכיהם ו-SEO לא רק משפר את הנראות של אתר אלא גם משפר את אמינותו. אתרים המדורגים גבוה במנועי החיפוש נתפסים לרוב כאמינים וסמכותיים יותר על ידי המשתמשים. השקעה בקידום אתרים היא, אם כן, השקעה בבניית אמון, שיכולה להיות חשובה מאין כמוה לעסקים המעוניינים לעמוד בסערת המלחמה ולצאת עם בסיס לקוחות חזק ונאמן.

לסיכום,

בתקופות של מלחמה, עסקים מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים כמו אי ודאות כלכלית ושינוי בהתנהגות הצרכנים. הרעיון של תיעדוף שיווק דיגיטלי כחיוני לעסק עשוי להיראות מנוגד לאינטואיציה בתוך אי הוודאות הזאת, אבל היתרונות של קידום אתרים דווקא בזמן מלחמה יכולים להיות משמעותיים בטווח הארוך ובמיוחד לימים של אחרי המלחמה.