כיצד ניתן למדוד את הפניות מהאתר

פניות מהאתר

"לא ניתן לשפר, את מה שלא ניתן למדוד" הוא כלל ידוע וחשוב בעסקים. כיום, אתר אינטרנט לחברה הוא כלי עזר סטנדרטי, אשר משמש לקידום התדמית, השיווק, המכירות ועוד. אבל מה באמת ערכו העסקי של כלי זה? כיצד מבטיחים מיצוי של ערך זה? ספציפית – כיצד יודעים כמה פניות מגיעות לחברה ממנו, דרך מספר הטלפון או האימייל שמצוין בו או טופס הפניה? לשם ההמחשה: אם נראה בחודש שחלף זינוק משמעותי במתקשרים שמתעניינים במוצר מסוים, האם הדבר נבע מהעלאת המידע המפורט לגביו לאתר? מעונת החגים הקרבה? משינוי עסקי בשוק, דוגמת מתחרה שאזל לו המלאי? חשוב מאוד לדעת! מזווית אחרת – כמה פניות מגיעות לאתר לגבי תמיכה? אבל כיצד עושים זאת? כך ניתן למדוד את הפניות מהאתר:

הפניות דרך הטלפון באתר

נתחיל בדוגמא בולטת במיוחד: פניות בטלפון הן בין המשמעותיות ביותר לסגירת עסקאות, אם לא הכי משמעותיות. בערוץ זה במיוחד, ניתן לספק מענה מהיר להתלבטויות הלקוח ולשכנע אותו לקנות. במקרה של חברה בצמיחה או גדולה, אם רוצים שתהיה זמינות מלאה ללקוח, יש להיעזר בשירותי מוקד טלפוני. שירות של מוקדים טלפוניים, אשר מקבל את כל השיחות ממספר הטלפון שמוצג ללקוחות באתר, מאפשר גם לבצע מדידות מתקדמות בנוגע לפניות אלה. ניתן גם להשתמש במספרי טלפון שונים. לדוגמא: מספר טלפון אחד שיוצג בדף נחיתה מסוים, מספר אחר שיוצג במודעת פרסום ומספר ראשי לפניות למרכזיה, שיוצג באתר.

מדידה באמצעות האתר

במבט כללי, אחת הגישות הבסיסיות למדידת פניות מהאתר, היא למצוא דרכים לעשות זאת מהאתר עצמו. כלומר, כלים וטכניקות, שנקודת המוצא שלהם היא תשתית האתר ותכניו. לדוגמא: התוסף MonsterInsights, שהוא למעשה Google Analytics plugin עבור WordPress.

מדידת פניות מהאתר

מדידה באמצעות כלי עזר

שימוש בכלי עזר שונים שמסייעים בניהול קמפיינים שיווקיים, דוגמת Google Analytics, שעשויים לכלול תכונות שימושיות רבות בהיבט המדידה. יתרונם של כלים כאלה, יהיה לרוב בתאימות לפלטפורמות רבות ולא רק לדבר אחד (לקוח דואר ספציפי או רק פלטפורמת אתרים מסוימת).

מדידה באמצעות יעדי הפנייה

גם היעד שאליו מגיעה הפנייה, יכול לשמש כמקום שבו מוצאים דרכים לבצע מדידות חשובות. דוגמת הטלפון בהתחלה למעשה עושה זאת. דוגמא נוספת, היא הרעיון של הקדשת כתובת אימייל ייחודית לפניות מהאתר, כאשר תוכנת ניהול הדואר שתקבל אותו, תבצע מדידות בעזרתה. אם אין לה באופן מובנה דרך לעשות זאת, ניתן לעתים למצוא תוספים שנבנו למטרה זו עבורה.

לסיכום

חלפו הימים של הקמת אתר מידע פשוט, בו רק מעלים מידע ומקווים לטוב. עולם הטכנולוגיה מציע כיום הרבה יותר מזה, עם דרכים טכניות רבות, כלי עזר ו"טריקים", שמסייעים בנושא מדידת הפניות. נזכיר, שמה שיודעים למדוד, ניתן כעת לשפר. למה שלא תנצלו זאת?